Ford Ranger Raptor
Met de botte bijl
De zaken mooi presenteren, dat kunnen ze wel bij Ford. Eerst testte Autozine de "Ranger Wildtrack". Een functionele pickup-truck die dankzij een rijke aankleding en knal-oranje lak toch meer was dan alleen een werkpaard. Nu gaat Ford een flinke stap verder met de "Ranger Raptor". Is dit slechts uiterlijk vertoon of is de Raptor echt het onoverwinnelijke roofdier dat de naam impliceert?
De Ford Ranger Raptor is een pickup-truck voor intensief gebruik in het terrein. Een aangepast onderstel maakt terreinrijden makkelijker en comfortabeler. De 2.0 diesel voldoet ruimschoots.
Plus
- zeer capabel in het terrein
- aangepast onderstel biedt ook extra comfort
- rijke, moderne uitrusting
Min
- minder trekvermogen dan standaard Ranger
Conclusie
In Amerika is een Ford in "Raptor"-uitvoering het ultieme statussymbool. Een Raptor is niet alleen snel, maar ook nog eens geschikt voor zwaar en intensief gebruik in het terrein. Echter, de Amerikaanse Fords zijn al te groot en te kostbaar voor de Europese markt. Een Amerikaanse Raptor zou met de Nederlandse belastingwet meer kosten dan een supercar of een luxe villa. Om het "Raptor-gevoel" ook naar Europa, Afrika en Azië te brengen, is de Ranger voortaan ook beschikbaar in Raptor-uitvoering.
Als het gaat om uiterlijk vertoon doet de Ranger Raptor niet onder voor zijn Amerikaanse familieleden: dit is een ontzagwekkende verschijning die een functionele pickup-truck tot een begeerlijke machine maakt. Dankzij de aanpassingen aan het onderstel, modderbanden en de elektronische hulpmiddelen komt de Raptor daadwerkelijk verder in het terrein. Bovendien wordt terreinrijden makkelijker en comfortabeler. Aanvankelijk lijkt een 2.0 liter dieselmotor ondermaats voor een macho als deze, maar dankzij het riante koppel voldoet de viercilinder ruimschoots.
Voor een goede balans tussen gebruik in het terrein en op de openbare weg blijft een standaard Ranger de verstandigste keuze. Maar niet iedereen is gediend van een uitgebalanceerd concept, verfijnde techniek of subtiele lijnen. Bij een liefhebbersauto gaat het maar om één ding: karakter, en daar heeft de Raptor een (laad)bak vol van.
Ford Ranger 126 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
93.446 km - 2019 € 27.000,- incl. BTW
42.901 km - 2021 € 34.975,- incl. BTW
138.935 km - 2021 € 28.990,- incl. BTW
32.000 km - 2023 € 61.900,- incl. BTW
67.538 km - 2020 € 32.995,-
2024 € 49.973,- incl. BTW
€ 48.200,- incl. BTW
2023 € 53.000,- incl. BTW
12.000 km - 2024 € 46.990,- incl. BTW
€ 48.300,- incl. BTW
2022 € 33.875,- incl. BTW
85.500 km - 2021 € 37.950,- incl. BTW
2023 € 52.722,- incl. BTW
46.625 km - 2020 € 35.450,-
113.498 km - 2015 € 24.740,- incl. BTW
76.350 km - 2018 € 36.990,- incl. BTW
2.659 km - 2022 € 49.500,- incl. BTW
30.000 km - 2020 € 51.990,-
40.752 km - 2019 € 37.990,- incl. BTW
36.000 km - 2021 € 42.800,-
64.000 km - 2020 € 44.990,-
40.000 km - 2021 € 39.990,-
55.000 km - 2020 € 37.500,-
123.000 km - 2013 € 16.940,-
19.400 km - 2022 € 41.140,-