Honda S660

Superkarretje

Kent u die mop van de cursus omgaan met teleurstellingen? Hij ging niet door. Zo'n gevoel kreeg ondergetekende ook toen Honda de S660 toonde en vervolgens liet weten dat de auto alleen in Japan te koop zou zijn. Er was maar één manier om over die immense teleurstelling heen te komen: Autozine reisde af naar Japan om toch proef te kunnen rijden.

Autotest | Honda S660 Superkarretje

De Honda S660 biedt dankzij een middenmotor en achterwielaandrijving de sensatie van een supercar, maar dan tegen een fractie van de prijs. Helaas alleen in Japan te koop.

Plus

  • heel veel rijplezier
  • nette prijs
  • bescheiden en toch exclusief

Min

  • niet te koop buiten Japan
  • alleen voor bestuurders tot +/- 1.75 meter
  • geen navigatiesysteem leverbaar

Conclusie

Op vele autoshows toonde Honda conceptcars en vervolgens het definitieve productiemodel van de S660. En vervolgens liet de producent doodleuk weten dat de S660 alleen in Japan te koop zal zijn. Een uiterst vermakelijke proefrit in Japan leert dat dat een groot gemis is voor de rest van de wereld! De S660 biedt namelijk supercar rijplezier tegen een fractie van de prijs.

Tegelijkertijd is de keuze van Honda goed te verdedigen. De S660 is namelijk letterlijk en figuurlijk op maat gemaakt voor de Japanse markt, en niet te vergeten de Japanse bestuurder. Wie langer is dan 1 meter 75 zit ongemakkelijk en vangt met geopend dak te veel rijwind. Daarbij zijn de motor en versnellingsbak afgestemd op de Japanse maximumsnelheden, die veel lager liggen dan in de rest van de wereld. Daarom schreeuwt en brult de S660 het uit bij Europese snelheden (we hebben het stiekem even geprobeerd). Een echte supercar zal de Honda S660 dus nooit worden, maar een superkarretje is het zeker!