Hyundai i30 (2012 - 2017)
Koffie met mayonaise
Bestel een kop koffie met mayonaise in een Europees restaurant en de ober zal vragen of u goed bij uw hoofd bent. Doe dezelfde bestelling in een Japans restaurant en de ober zal de order beleefd aannemen, maar terugkomen met iets wat meer gepast is. Een Koreaan zal de bestelling opdienen, maar uitzoeken waarom u deze keuze maakt en daar van leren. Evenzo bestudeert Hyundai continu de voorkeur van de Europese klant. Met de nieuwe i30 zou de Koreaanse fabrikant beter dan ooit inspelen op de wensen van de koper. Is dat gelukt?
Met de nieuwe i30 heeft Hyundai de gevestigde orde niet alleen dichter benaderd, maar voor het eerst op bepaalde punten voorbij gestreefd. De i30 is daarom de eerste Hyundai die niet moet maar mag.
Plus
- fraaie vormgeving
- prima rijeigenschappen
- biedt op alle vlakken meer dan gemiddeld
Min
- niet zo zuinig als beloofd
- navigatiesysteem plant onhandige routes
Conclusie
Het concept van de 3e generatie Hyundai i30 verschilt niet van de vorige generatie of andere auto's in dit segment. De i30 blijft een middelgrote auto voor een gemiddeld publiek met een gemiddeld budget. Het grote verschil is dat Hyundai nu nog beter op de wensen van de klant inspeelt. Hyundai zoekt het niet meer alleen in een lage prijs, maar probeert op alle gebieden de verwachtingen te overtreffen. Op het gebied van uitrusting en vormgeving slaagt Hyundai daar goed in.
Minpunten er zijn nauwelijks te vinden. Het enige bezwaar tegen de i30 is dat het verbruik wel erg rooskleurig wordt voorgesteld door Hyundai. Gezien het veelbelovende uiterlijk is het weggedrag weinig uitgesproken. Dit is echter een doelbewuste keuze om een zo groot mogelijke groep kopers aan te spreken.
Met de i30 heeft Hyundai de gevestigde orde niet alleen dichter dan ooit benaderd, maar voor het eerst op bepaalde punten voorbij gestreefd. De i30 is daarom de eerste Hyundai die niet moet vanwege de lage prijs, maar die mag vanwege het aantrekkelijke model.
Hyundai I 30 729 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
€ 22.900,- incl. BTW
2023 € 23.875,- incl. BTW
216.737 km € 3.900,- incl. BTW
78.964 km - 2017 € 12.500,-
74.000 km - 2020 € 18.990,-
€ 28.990,- incl. BTW
44.935 km - 2018 € 16.900,-
91.408 km - 2019 € 14.990,-
107.213 km € 11.750,- incl. BTW
2023 € 29.308,- incl. BTW
33.028 km - 2021 € 18.500,-
151.000 km € 5.800,-
88.000 km € 4.999,-
51.536 km € 15.500,-
2023 € 23.875,- incl. BTW
111.000 km € 8.600,-
92.769 km € 12.450,-
91.699 km € 12.950,- incl. BTW
78.000 km - 2017 € 12.500,-
41.515 km - 2019 € 21.500,-
3.975 km - 2022 € 37.950,-
4.319 km - 2021 € 37.500,-
63.347 km - 2017 € 17.500,-
23.826 km - 2019 € 28.950,-
26.413 km - 2015 € 15.450,-