Citroen C5 (2000 - 2008)
Twee voor de prijs van de ene
Als een opvolger van een auto wordt geïntroduceerd, is de nieuweling bijna altijd iets groter, iets luxer en ook iets duurder. De introductie van de Citroën C5 is echter een speciaal geval. De C5 is niet alleen de opvolger van de Citroën XM, maar ook die van de Xantia. Om de XM-rijder niet teleur te stellen is de C5 minstens even comfortabel en ruim. Maar om niet van de Xantia-rijder te vervreemden, is de C5 nauwelijks duurder dan de Xantia. Slaagt Citroën er in het comfort en de luxe van een topmodel naar het prijssegment van de luxe zakenauto te brengen?
De Citroen C5 volgt de XM en de Xantia op. Dat doet de grote Citroen door maximaal comfort en slimme techniek te bieden. Daarmee maakt Citroen een sprong vooruit en is de C5 een uniek aanbod.
Plus
- fantastisch veersysteem
- ruim
- nette prijs
Min
- onhandige hoofdsteunen achterbank
- op details niet altijd even doordacht
- matig zicht in binnenspiegel
Conclusie
Krijgt de huidige Xantia-rijder een XM voor de prijs van een Xantia? Nee. Is de XM-rijder dan verplicht een stap terug te doen? Allerminst. Citroën zet met de C5 een auto neer die beide doelgroepen zal aanspreken. Het comfort van het Hydractive III veersysteem, de vooruitstrevende techniek en de gigantische ruimte die de C5 herbergt zijn aan beide groepen besteed. Door een brede keuze in motoren en uitrustingsniveau's aan te bieden, kan de C5 een waardige opvolger van zowel de Xantia als de XM vormen.
Voor wie geen Citroën rijdt is de C5 zeker geen auto om over te slaan. Citroën spreekt zelf van techniek waar je wat aan hebt, en daarmee slaat Citroën de spijker op z'n kop. Alle geavanceerde techniek die de C5 aan boord heeft is niet een andere manier om hetzelfde doel te bereiken, maar laat de C5 op een aantal punten echt uitblinken. De meedenkende elektronica verstaat z'n werk goed en maakt het rijden aangenamer, de binnenruimte is enorm en de motoren helemaal van deze tijd. Het Hydractive veersysteem maakt de C5 niet alleen concurrerend maar vooral uniek.
Citroen C5 648 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
56.567 km € 17.850,- incl. BTW
70.860 km - 2020 € 19.990,-
47.365 km € 21.995,- incl. BTW
23.192 km - 2021 € 19.900,-
23.192 km - 2021 € 19.900,-
25.369 km - 2022 € 24.900,-
25.369 km - 2022 € 24.900,-
2023 € 26.900,- incl. BTW
26.885 km - 2020 € 22.000,-
192.316 km - 2005 € 1.990,-
148.019 km € 8.250,- incl. BTW
20.065 km - 2022 € 27.500,- incl. BTW
€ 28.350,- incl. BTW
2023 € 28.350,- incl. BTW
2023 € 39.990,- incl. BTW
122.215 km € 19.250,- incl. BTW
50.884 km - 2021 € 23.250,- incl. BTW
2023 € 28.950,- incl. BTW
27.195 km - 2022 € 27.900,- incl. BTW
40.633 km € 23.900,- incl. BTW
62.550 km - 2019 € 16.950,-
65.731 km € 22.750,- incl. BTW
72.024 km € 17.900,- incl. BTW
72.024 km - 2019 € 17.900,- incl. BTW
80.000 km - 2019 € 19.490,-