Lotus Elise (1996 - 2001)
De kunst van het weglaten
Echte liefde is niet te koop. Zeggen ze. Lotus importeur Van der Kooi uit het Overijsselse Lochem bewijst het tegendeel. De Lotus Elise is een sportwagen in zijn puurste vorm. Met de Elise wilde Lotus een "affordable Lotus" en "serious toy" maken. De ontwerpers zijn geslaagd met vlag en wimpel. Het prijskaartje is met hard sparen haalbaar, het onderhoud niet duurder dan dat van de gemiddelde auto en het "toy" element onmiskenbaar. Door de minimale uitrusting geeft de Elise een "minder auto voor meer geld" idee. Terecht?
De Lotus Elise is een sportauto in zijn puurste vorm. Voor wie van autorijden houdt is de Lotus Elise daarom de meest logische keuze. Geen domme kracht, maar een intelligent ontwerp.
Plus
- fenomenale rijeigenschappen
- relatief zuinig
- niet schreeuwerige superauto
Min
- geen koopje
- zeer onpraktisch
Conclusie
Lotus begrijpt de kunst van het weglaten als geen ander. Evenzo weet ik dat schrijven schrappen is en zal u daarom niet langer vermoeien met superlatieven. De Lotus Elise is een sportauto in zijn puurste vorm. Voor wie van autorijden houdt is de Lotus Elise daarom de enige logische keuze. Prijzen beginnen bij fl. 82.000,- voor de Lotus Elise M1-11. Het grote sparen is begonnen. Donaties zijn welkom op het fonds ter meerdere eer en glorie van mijzelf...
Lotus Elise 15 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
1.420 km - 2020 € 69.950,-
9.990 km € 69.900,-
€ 68.500,-
44.432 km - 2002 € 32.395,-
127.123 km - 1996 n.o.t.k.
33.287 km - 2007 € 19.900,-
25.000 km - 2001 € 34.500,-
114.993 km - 1999 € 29.395,-
167.444 km - 2000 € 30.395,-
84.925 km - 2001 € 27.900,-
84.767 km - 2001 € 29.900,-
198.752 km - 1997 € 26.900,-
98.133 km - 1999 € 23.450,-
87.446 km - 2004 € 39.995,-
32.000 km - 2017 € 64.900,-