Bouwjaar | 01-05-2017 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 124.389 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.461 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
€ 14.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-05-2017 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 124.389 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.461 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garage David Coulée |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rue de Remouchamps 29A |
Postcode | 4141 |
Plaats | |
Land | België |
Telefoon | +32 (0)4 - 3884767 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coulee.be |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Véhicule sain, dans un très bon état général.
Historique d'entretien disponible.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Nissan Qashqai e-Power | Elektrische auto voor beginners
Nissan heeft zich ten doel gesteld om elektrisch rijden bereikbaar te maken voor iedereen. Daarom biedt Nissan behalve volledig elektrische auto's ook tussenvormen aan. Eén daarvan is het zogenaamde "e-Power"; een nieuwe techniek die veel van de voordelen van elektrisch rijden zou bieden, zonder de noodzaak om op te laden met een stekker. Doet e-Power wat het belooft?
De Nissan Qashqai e-Power is kort gezegd een elektrische auto op benzine. Dit concept werkt maar half. e-Power biedt wel het comfort van elektrisch rijden, maar is niet zuiniger dan een gewone hybride
Plus
- veel van de voordelen van elektrisch rijden
- beter weggedrag dan conventionele versie
- zelfde actieradius als een benzine-auto
Min
- niet zuiniger dan parallel hybride of kleine turbomotor
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Doet de e-Power techniek van Nissan wat het belooft? Slechts half. Deze constructie van een benzinemotor die stroom opwekt voor een elektromotor biedt inderdaad de rust, het comfort en de souplesse van elektrisch rijden. Bovendien kan, net als in een elektrische auto, met één pedaal worden gereden.
Echter, afhankelijk van de omstandigheden is wel degelijk merkbaar wanneer de benzinemotor bijspringt en/of extra energie genereert. Het belangrijkste probleem is echter: het verbruik is niet lager dan dat van een traditionele hybride en zelfs niet lager dan dat van een kleine, moderne turbomotor. En ondanks het feit dat deze zogenaamde "seriële hybride" eenvoudiger en dus voordeliger is om te fabriceren dan een parallel hybride, ligt de aanschafprijs niet lager. Vanwege de CO2-uitstoot is de Qashqai e-Power in Nederland zelfs niet voordeliger dan een volledig elektrische auto!
Kort gezegd is de Nissan Qashqai e-Power een elektrische auto op benzine. Deze Qashqai is daarom alleen zinvol voor regio's waar de laadstructuur te wensen over laat en/of elektrisch rijden nog in de kinderschoenen staat.