Audi e-tron
Audi's eerste
Er zijn twee trends in de autowereld: SUV's en elektrische auto's. Enkele kleinere automerken konden daar snel op inspelen en worden nu beloond met ongekende verkoopcijfers. Grote autofabrikanten hebben altijd iets meer bedenktijd en een iets langer ontwikkeltraject nodig. Maar nu introduceert ook Audi een elektrische SUV: de e-tron. Hoe geeft de eerste grote autofabrikant invulling aan de elektrische SUV?
De Audi e-tron is een elektrisch aangedreven SUV waarbij het niet om de techniek of de prestaties draait, maar om comfort en gebruiksgemak. Bij snelladers kan de e-tron extreem snel opladen.
Plus
- uiterst comfortabel
- innovatieve techniek in elegante verpakking
- extreem snel opladen
Min
- niet zo snel en scherp als andere elektrische auto's
- onhandige locatie laad-aansluiting
- nauwelijks bergruimte onder voorklep
Conclusie
Audi introduceert zijn eerste geheel elektrische auto: de e-tron. Bij het merk met het slogan "voorsprong door techniek" wordt juist dan heel veel verwacht. In tegenstelling tot de belofte van dat slogan, is Audi uiterst conservatief te werk gegaan en is duidelijk merkbaar dat de e-tron Audi's eerste elektrische auto is.
Terwijl andere merken met de introductie van elektrische auto's meteen grote stappen zetten in vormgeving of ergonomie, houdt Audi alles zo veel mogelijk bij het oude. En class="citaat">terwijl de concurrentie kiest voor spektakel in de vorm van uitzinnige prestaties of heel veel nadruk op techniek, is de e-tron juist een heel gewone auto die toevallig elektrisch is aangedreven.
Audi stelt zich tot doel om moderne techniek zo toegankelijk mogelijk te maken en zo elegant mogelijk in te pakken en dat geldt ook voor de e-tron. Op enkele details na zijn de vormgeving van het interieur en het exterieur daarom heel gewoon. Wie dat wil kan inzicht krijgen in de techniek, maar wie daar geen boodschap aan heeft zou bijna vergeten dat dit een bijzondere auto is. Dat is voor liefhebbers van moderne techniek teleurstellend, maar voor praktisch ingestelde automobilisten wel zo prettig.
Net als iedere andere elektrische auto biedt de e-tron meer comfort en souplesse dan een traditionele verbrandingsmotor ooit kan bieden. Daarbij is de uitstoot nul en zijn de kilometerkosten heel veel lager. Audi levert daarbij ook nog eens een uitmuntend onderstel, waardoor het comfort op een nog hoger niveau komt te liggen.
Audi E-Tron 460 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
51.875 km - 2020 € 49.900,- incl. BTW
2022 € 104.900,- incl. BTW
2023 € 104.900,- incl. BTW
499 km - 2022 € 102.900,- incl. BTW
26.296 km - 2022 € 70.995,-
53.930 km - 2022 € 76.990,- incl. BTW
57.900 km - 2020 € 39.950,-
14.600 km - 2022 € 79.950,- incl. BTW
12.956 km - 2021 € 97.900,- incl. BTW
32.298 km € 67.590,- incl. BTW
45.079 km - 2019 € 41.999,- incl. BTW
29.000 km - 2021 € 69.950,- incl. BTW
58.000 km - 2020 € 38.950,- incl. BTW
€ 98.790,- incl. BTW
49.574 km - 2020 € 45.990,- incl. BTW
16.153 km - 2022 € 99.990,- incl. BTW
29.980 km - 2022 € 71.950,- incl. BTW
36.135 km - 2022 € 56.495,- incl. BTW
8.090 km - 2022 € 64.900,- incl. BTW
11.739 km - 2021 € 57.000,- incl. BTW
79.664 km - 2019 € 35.499,-
46.000 km - 2020 € 46.990,- incl. BTW
61.000 km - 2021 € 54.495,- incl. BTW
28.150 km - 2022 € 74.900,- incl. BTW
17.000 km - 2020 € 58.989,- incl. BTW