Alfa Romeo 147 GTA unique original condition, manual gearbox

€ 29.750,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 05-03-2005
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 87.700 km
Deuren 3
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Alfa Romeo 147 GTA unique original condition, manual gearbox


€ 29.750,-

Algemeen

Bouwjaar 05-03-2005
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 87.700 km
Deuren 3
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Bloemendaal Classic & Sportscars
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Nijverdalseweg 117d
Postcode 7461 TC
Plaats Rijssen
Provincie Overijssel
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 51991580 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.bloemendaalcs.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Motorrijtuigenbelasting: geen

Huh...? Een doodgewone Alfa Romeo 147 in onze showroom?

Nee, dat is het niet. Doodgewone auto's bent u niet van ons gewend, en daar houden we ons natuurlijk graag aan. Wat is er dan zo bijzonder aan deze Alfa? Nou, het is eigenlijk de bekende wolf in schaapskleren. Waar de gewone huis en tuin 147 het veelal moet doen met een 4-cilinder 1.6 motor, hebben de 'Alfa Romeo ingegneri' destijds de opdracht gekregen eens flink buiten hun boekje te gaan. Dat hadden ze al eens eerder gedaan met de 156, en nu was de 147 aan de beurt. Aldus werd de volgens velen beste en mooiste motor van de Milanese fabrikant: de V-6 3.2 liter 24 klepper, in het vooronder van de 147 gelepeld. Om het hoge vermogen van maar liefst 250 pk op de weg te kunnen krijgen werden natuurlijk remmen, ophanging en de body aangepast Het uiterlijk van de auto is helemaal niet opvallend gewijzigd, maar dat is nou juist het leuke. Geen opsmuk van grote spoilers en koelgaten. Nee, er werd gewoon een stuk bredere, maar uiterst beschaafde body gemaakt. De leek zal het verschil met de 'standaard uitvoering' in eerste instantie helemaal niet opmerken. De liefhebber weet wel beter. En dat was nou net de bedoeling. Missie van de ontwerpers en ingenieurs dus geslaagd.

Zoals vaak het geval was in het verleden bij voorwielaandrijvers, had men dikwijls problemen met veel vermogen op de weg te brengen. Alfa Romeo had, en heeft nog steeds, een naam hoog te hoog te houden qua vermogen en wegligging , en is er bij de 147 GTA zeer goed in geslaagd een uitstekende balans te vinden waarbij comfort, tractie, wegligging en bedieningsgemak elkaar het leven niet zuur maken, maar op voortreffelijke wijze samenwerken om de gepassioneerde bestuurder van al dit moois en exclusiefs te behagen. Overigens is de naam GTA wel wat vreemd, want om nu direct te spreken over een Gran Turismo Alleggerita (alleggerita is de Italiaanse term voor "lichter gemaakt") is misschien wel een beetje overdreven. Maar ja, het blijven nu eenmaal Italianen hé? Mooi volk. Er kwam geen lichtgewicht koolstofvezel of aluminium aan te pas, en met de overigens wel van aluminium gemaakte dikke V6 onder de motorkap, komt het totaalgewicht op 1335 kg. Dat had tegenwoordig wel een 100 kg minder kunnen zijn. We moeten het er maar mee doen. En dat is geen straf want de 3196 cc V-6 levert niet alleen 250 pk, maar ook een enorm koppel van 300 Nm bij 4800 t/min. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig om via een zeer soepel en precies schakelende 6- versnellingsbak de auto in beweging te zetten. Overigens was er ook een Selespeed versie leverbaar met gerobotiseerde versnellingsbak, maar dat is niet de auto die de liefhebber wil. We willen zelf schakelen, en dat niet een traag werkend systeem laten doen.

Vanuit heel fijne met zwart leder bekleedde, comfort sportstoelen, en zicht op een rijk instrumentarium ontbreekt het de sportieve au

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo 147 | Spel zonder grenzen

Een Alfa Romeo is meer dan alleen vervoer van A naar B. Een Alfa Romeo is emotie en rijplezier. Maar de veiligheid mag niet worden vergeten. Daarom zijn zowel de Alfa Romeo 147 als de GT nu leverbaar met "Q2"; een systeem dat de grenzen zou verleggen en de veiligheid zou vergroten. Een dag sturen op het circuit moet bewijzen of die claim kan worden waargemaakt.

Autotest | Alfa Romeo 147 Spel zonder grenzen

De Alfa Romeo 147 is vanaf 2007 voorzien van Q2. Hiermee verbetert de grip aanzienlijk en dat komt zowel de veiligheid als het rijplezier ten goede. Verder een prima compacte middenklasser.

Plus

  • volop rijplezier
  • sterke, zuinige dieselmotor
  • onderscheidende vormgeving

Min

  • matige klank Bose audiosysteem
  • onhandig grote draaicirkel

Conclusie

Dankzij diverse facelifts en andere aanpassingen is de inmiddels zeven jaar oude Alfa Romeo 147 nog steeds gewild als stijlvolle zakenauto. De nieuwe, sterke en zuinige dieselmotor draagt daar zeker een steentje aan bij.

In de nieuwe Q2 uitvoering heeft de 147 een bijzonder stukje techniek aan boord. Het maakt de auto veiliger, zij het niet veel veiliger dan een auto met alleen een elektronische anti-slip regeling. Wanneer het op prestaties aankomt, is de Alfa Romeo 147 Q2 in staat tot significant hogere bochtsnelheden dan een auto zonder deze voorziening. Met Q2 liggen de grenzen verder en is meer ruimte voor puur rijplezier.

Q2 is ook leverbaar op de Alfa Romeo GT. Hier zijn de effecten beter merkbaar en is het verschil met en zonder Q2 groter.

Deel deze advertentie