Bouwjaar | 18-05-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 236.700 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.210 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
€ 24.750,-
Algemeen
Bouwjaar | 18-05-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 236.700 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.210 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: jul 1976 - dec 1981
Modelcode: E24
Technische informatie
Koppel: 285 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 215 km/u
Ledig gewicht: 1.440 kg
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Dé klassieker onder de klasse-wagens: deze in uitstekende staat verkerende 633 CSi betreft een staalblauwe parel. De origineel Nederlands geleverde, elegante 4-zitter kent een uitzonderlijke historie met slechts drie eigenaren en is voorzien van de perfecte aandrijflijn: een M30B32 zes-cilinder lijnmotor uit de fameuze 3.0 CSL, die excelleert in de hoge toerentallen, veel comfort biedt en het kenmerkende 'Freude am Fähren'-gevoel creëert. Het smetteloze lakwerk, recent gerenoveerde interieur, de aantoonbare onderhoudshistorie en het zeldzame karakter maakt dat deze klassieke Coupé bovenaan menig wishlist van BMW-liefhebbers prijkt en nog relatief betaalbaar is. In 2021 heeft Auto Review een uitgebreide reportage over dit exemplaar geschreven, waarbij het de schrik van de Autobahn werd genoemd: de 6-Serie boezemde angst in, met zijn haaiachtige overbeet en priemende ogen. Nu ziet men de vroege E24-generatie echter als fijngevoelig en stijlvol, met veel fraaie elementen als de Hofmeister-knik in de C-stijlen en bescheiden nieren.
Het design van de E24 weerspiegelde de ambitie van BMW om te kunnen wedijveren met Mercedes-Benz. De eerste jaren ['76/77] werd de assemblage van de E24 6-Serie's uitbesteed aan Karmann in West-Duitsland; roestvorming bleek nadien een relevant aandachtspunt. Bij dit exemplaar zijn de voorschermen en deuren vervangen; het geheel is nu roestvrij, de lakwaardes zijn constant en de carrosserie / onderzijde zijn hard. De Arktis blauwe kleur, in combinatie met chromen sierlijsten, originele 14" wielen en lichtblauwe kentekenplaten [slechts twee jaar geleverd, vanaf 1978 werd het geel], laat de lijnen en details optimaal tot hun recht komen. BMW nam afscheid van de minimalistische 60's cockpits van de E9-generatie en schroefde hier een zakelijk, modern dashboard in, met een middenconsole die sterk naar de bestuurder toe is gericht. Frivool detail is de BMW Active Check Control links naast het grote stuurwiel, waarbij men een testknop kan drukken en de auto een zelfdiagnose uitvoert.
Onderhuids is het minstens zo'n schoonheid: de 3,2 liter 6-in-lijn beschikt over brandstofinjectie, levert 200pk en 285Nm koppel op de achterwielen en is gekoppeld aan een handgeschakelde 4-bak. Hard werken is hier niet van toepassing; de nieuw beklede stoelen bieden veel steun, de cabine is ruim en deze 'Sechser' is uitermate geschikt voor l
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 6-Serie (2003 - 2011) | Opgepast!
Een topklasse reisauto is ruim en comfortabel. Als op de neus van diezelfde auto het BMW-logo prijkt, wordt dat aangevuld met een flinke dosis rijplezier. De laatste generatie BMW's biedt bovendien vooruitstrevende techniek en vernieuwende vormgeving. Terwijl de eerder gereden BMW 5-Serie al deze beloften waar maakt, gaat de 6-Serie nog een stap verder. Dit is niet alleen een sublieme reisauto, maar ook een coupé van topklasse.
De BMW 6-Serie is een auto om van te genieten: een complete uitrusting, innovatieve techniek, uitmuntende techniek, een geborgen coupe-gevoel en een exclusieve verpakking.
Plus
- Zeer snel
- Vooruitstrevende techniek
- Exclusief
Min
- Bescheidenheid is ver te zoeken
Conclusie
Opgepast, wie € 101.000,- kan uitgeven aan een auto is dat na een proefrit met de nieuwe BMW 6-serie kwijt. Bovendien hoeft die proefrit maar 5 minuten te duren. Stap voorzichtig in, bewonder het leder en de zeer complete uitrusting met BMW's slimme iDrive-systeem. Rijd kalm naar een open stuk snelweg, geniet ondertussen van het superieure coupé-gevoel en de bewonderende danwel begeerlijke blikken van andere weggebruikers. Haal diep adem en druk het gas nu tot de vloer in. Herhaal dit vervolgens op een bochtige weg. Verkocht!