Bouwjaar | 03-12-2001 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 42.242 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
€ 34.899,-
Algemeen
Bouwjaar | 03-12-2001 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 42.242 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | BCSM Bram Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Postwagenstraat 8 |
Postcode | 6219 NP |
Plaats | Maastricht |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24282842 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.boschcarservice-maastricht.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2000 - okt 2002
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 51 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 242 km/u
Ledig gewicht: 1.270 kg
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieurkleur: Donker blauw
Aantal zitplaatsen: 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,2 l/100km (1 op 9,8)
Brandstofverbruik in de stad: 14,6 l/100km (1 op 6,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,6 l/100km (1 op 13,2)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Garantie: 12 maanden
Garantie: 20.000 km
You would be for given for jumping to conclusions; that unmistakeable 'clown shoe' silhouette, wide haunches, long nose and splendid BMW straight 6 under the bonnet. But, this is the NOT a BMW Z3M Coupe, it is a fine example of the (much) lesser-spotted 3.0i version.
Available only in LHD, and seldom seen in Europe, figures suggest just 3,853 were manufactured worldwide. In comparison, whilst the Z3M Coupe is considered a rare find in this day and age, well over 6,000 of those were made.
In Topaz Blue only 28 are made, 10 as an automatic and only 7 with a sunroof.
The original German Fahrzeugbrief (registration document) for this low mileage example indicates its beginnings as a 'factory car', registered to BMW AG, Berlin in December 2001. A little over 12 months later, in January 2003, and with approximately 19,500 km recorded, it was purchased by a Brit residing in Germany.
When the owner returned to life in the UK in 2007, he brought the Z3 with him. Following an inspection, plus an MOT (at 29,130 km), the car was UK registered in June 2007.
Ownership has remained within the same family. The original service books (one in German and one English) have several stamps (8 in total), with the most recent carried out in May 2023 at 41,313 km. This service included new spark plugs, a new battery, front brake discs and pads and 4 new Michelin tyres.
The accompanying history folder includes invoices and receipts from both Germany and the UK, TUV Main Inspections and technical check certificates, EC Certificate of Conformity, the original Fahrzeugbrief. 2 keys, valet key and full tool kit, warning triangle, first aid kit and fire extinguisher. The Z3 is a fulll EU spec car with LHD headlights and kilomters odo.
Optioned in Topaz blue metallic with 17 inch 15-spoke BMW alloys.
The interior follows suit with extended Topaz blue Nappa leather with black accents.
Further factory options include:
5 speed 'Steptronic' automatic transmission.
25% locking diff.
Dynamic Stability Control.
Glass sunroof.
Multi function M Sport steering wheel.
Heated Sports seats.
BMW 'Business' radio with Harman Kardon Sound System and 6 disc CD changer.
Air conditioning.
The M54/B30 3.0 litre, 6
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z3 | Sexawheel
De eerste lentezon heeft zich laten zien en meteen begint de cabriokoorts weer te kriebelen. Open rijden onder de blauwe hemel met een stralende zon op de bol is dé ultieme rijervaring. BMW heeft het imago echte rijdersauto's te maken en zet met de Z3 Roadster een buitenissig fraai en uitdagend model neer. Bovendien heeft deze schone alles in huis om het de veeleisende bestuurder naar de zin te maken.
De BMW Z3 is geen sportwagen, maar wel de meest sportieve cabrio in zijn segment. De 1.9i is geen aanrader, maar ongeacht de motor is de wegligging uitmuntend. Hoogwaardige afwerking.
Plus
- adembenemend mooi
- zeer fraaie en degelijke afwerking
- sublieme besturing en wegligging
Min
- matige prestaties
- enorme dode hoek met gesloten kap
- plastic achterruit
Conclusie
De BMW Z3 blinkt uit door een uitdagende vormgeving en sublieme wegligging. De 1.9i uitvoering is bepaald niet snel en daarmee vooral bedoeld voor de stille genieter die de auto niet koopt om indruk te maken op vrienden, maar om rustig mee te toeren. Wie toch probeert indruk te maken, wordt er zelfs door de eenvoudigste GTi nog uitgereden.
Wel is de auto praktisch. De kap is van goede kwaliteit en leent zich dankzij de dubbellaagsconstructie ook goed voor rijden in de winter. De bagageruimte is groot genoeg voor twee weekendtassen zodat ieder weekend met de Z3 een weekendje Franse Rivièra wordt. Ik zou het wel weten met deze sexy verschijning...