BMW Z4 M Coupé / 3.2i 6-in-lijn 343pk / Interlagos blauw / origineel

€ 42.450,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 05-05-2006
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 139.285 km
Deuren 3
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.246 cc
Vermogen 252 kW (343 pk)

BMW Z4 M Coupé / 3.2i 6-in-lijn 343pk / Interlagos blauw / origineel


€ 42.450,-

Algemeen

Bouwjaar 05-05-2006
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 139.285 km
Deuren 3
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.246 cc
Vermogen 252 kW (343 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam M Classics
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Kerkeplaat 2F
Postcode 3313 LC
Plaats Dordrecht
Provincie Zuid Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 24183948 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.mclassics.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • cd wisselaar
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. cabriokap
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • electr. verstelbare stoelen (voor)
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • open dak (electrisch)
  • parkeersensor
  • radio/cd speler
  • regensensor
  • sportstoelen
  • stoelverwarming
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

?? Informatie in het Nederlands:

Algemene informatie
Modelreeks: 2006 - 2009
Modelcode: E86

Technische informatie
Koppel: 365 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 250 km/u

Maten
Afmetingen (LxB): 411 x 178 cm
Wielbasis: 250 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.395 kg
Laadvermogen: 335 kg
GVW: 1.730 kg

Interieur
Interieurkleur: zwart
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
CO2-uitstoot: 292 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,1 l/100km (1 op 8,3)
Brandstofverbruik in de stad: 18,2 l/100km (1 op 5,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6)

Historie
Aantal eigenaren: 5

Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

Overige informatie
Airconditioning: werkt
Storingsmelding: Nee

Nieuw in onze collectie, deze prachtige BMW E86 Z4 M Coupé youngtimer in Interlagos blauw metallic (A30) uit 2006. Slechts 961 Z4 M Coupés zijn geproduceerd in deze kleur. De BMW E86 Z4 M Coupé was de laatste BMW M die de legendarische S54 3.2i 6-cilinder motor kreeg. Met 343 pk (100 pk per liter) en 365 Nm was het tevens de krachtigste atmosferische 6-cilinder die BMW M ooit heeft geproduceerd.

 

Achtergrond
De BMW E86 Z4 M Coupé werd geïntroduceerd in 2006 en wordt aangedreven door de S54 3.2i zes-in-lijn motor van de legendarische E46 M3. De Z4 M is sneller naar de 100 dan de E46 M3 door het lagere gewicht. De Z4 M is kleiner en gebruikt lichtgewicht materialen zoals een aluminium motorkap, aluminium ophangingscomponenten en een magnesium dakframe. Daarnaast maakt de Z4 M gebruik van hydraulische stuurbekrachtiging, in tegenstelling tot de elektrische stuurbekrachtiging van de rest van de Z4-reeks. De Z4 M Roadster (cabrio) heeft het E46 M3 stuurhuis, de Coupé het snellere E46 M3 CS/CSL schuurhuis. Andere veranderingen ten opzichte van de standaard Z4 modellen zijn onder meer een grotere spoorbreedte voor, herziene voorwielophanging, bredere non-runflat-banden (225/45 voor, 255/40 achter) en stuurgeometrie. Ook de remmen en de gehele achteras met sperdifferentieel zijn van de E46 M3 CS/CSL. Verder is de achteroverhang heel strak gesneden, de cockpit kort en plat en ver naar achteren geplaatst, zoals in de iconische sportwagens uit de jaren '60 en '70. Dan is er de uitsparing in het midden van het dak, de typische BMW "Hofmeister-knik" bij de overgang van C-kolom naar chassis, de eindeloos lange motorkap met diep verzonken nierenrooster en volledig gevulde wielkasten met exclusieve 18-inch lichtmetalen velgen. Kortom: Een auto ontworpen voor echte petrolheads. Al met al produce

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

BMW Z4 (2003 - 2009) | De neus

In tegenstelling tot andere auto's, staat een cabriolet vaak lange tijd in ongewijzigde vorm op het leveringsprogramma. Daarom is het verstandig bij introductie van een nieuwe roadster ter dege rekening te houden met de toekomst. BMW zag dit als een uitdaging en komt met een auto waarvan vooral de vormgeving revolutionair genoemd mag worden. Maar ook de techniek is helemaal bij de tijd.

Autotest | BMW Z4 (2003 - 2009) De neus

BMW durft zijn neus uit te steken met de Z4. De proporties zijn die van een klassieke roadster, maar de Z4 biedt naast rijplezier ook comfort voor dagelijks gebruik. Exclusief en toch bruikbaar.

Plus

  • Geslaagde combinatie sportief / comfortabel
  • Prima kapconstructie

Min

  • Vormgeving blijft wennen
  • Onoverzichtelijk bij parkeren

Conclusie

BMW durft de neus uit te steken met de Z4. De vormgeving is zonder meer gewaagd te noemen, maar hoe langer de auto bij de redactie was, hoe meer het uiterlijk in de smaak viel. De toekomst zal leren of deze stijl door anderen wordt overgenomen en de Z4 een echte trendsetter is.

Ook met het rijgedrag nam BMW een risico, want de Z4 moet zowel comfort als sportiviteit bieden. Ook hierin is BMW geslaagd, want zelfs het basismodel is een snelle auto die veel rijplezier binnen riante veiligheidsmarges biedt. Met gesloten kap en een rustiger rijstijl, benadert de Z4 het comfort en gevoel van een coupé. Wie een neus heeft voor de fijnere dingen in het leven, heeft aan de BMW Z4 daarom een vernieuwende auto die nog heel lang plezier zal bieden.

Deel deze advertentie