Citroen DS DS19 Pallas last ownership since 2004

€ 30.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 68.394 km
Deuren 4
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Citroen DS DS19 Pallas last ownership since 2004


€ 30.950,-

Algemeen

Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 68.394 km
Deuren 4
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Hatchback (4-drs)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Jarenlang stond de Citroën DS vooral bekend als 'de snoek' maar inmiddels noemen liefhebbers deze unieke klassieker weer steeds meer bij de officiële modelnaam. Dat neemt niet weg dat deze Fransoos een eigen hoofdstuk verdient in ieder boek dat over klassieke auto's gaat. Van de eerste serie met enkele koplampen tot de latere versies met de verlichting achter glas: de DS was zijn tijd vér vooruit waardoor het ook vandaag de dag nog een genot is om naar te kijken en mee onderweg te zijn.

De prachtige kleur maakt deze DS19 Pallas die u hier ziet een auto waarmee u direct de weg op wilt voor mooie ritten. Als er één auto is die geheel eigen rijeigenschappen heeft dan is het de DS wel en dan is deze luxe Pallas ook nog eens een zeer geliefde uitvoering. De Pallas verkeert in een uitstekende staat en leent zich enorm voor veel prettig gebruik.
Zo dacht de vorige eigenaar er ook over, deze heeft de auto namelijk sinds 2004 in zijn bezit gehad, we kunnen wel stellen dat er dus erg van genoten is.

De carrosserie van de DS is netjes verzorgd. De lak is keurig en heeft een mooie glans. Een DS kenmerkt zich in het algemeen niet als een auto met zeer dunne naden tussen het glad vormgegeven plaatwerk maar bij deze DS mag alles als 'normaal bij een DS' worden bestempeld. Het aluminium en het chroom is in een keurige conditie, al is op sommige delen het weer iets in het materiaal gaan zitten. Niets storends maar we gebruiken de term 'perfect' hier bewust niet.

Het interieur is eigenlijk hoe het echt hoort te zijn, een rood stoffen interieur met de comfortabele hoofdsteunen. Niet alleen is de hydraulische vering een typisch kenmerk, de zachte stoelen, en wat zitten die stoelen fijn zeg, en maakt dat je gelijk naar St. Tropez wilt rijden. Voor u het karakteristieke dashboard van de DS, met drie grote ronde meters en het stuur met slechts één spaak. Het gehele interieur laat zich omschrijven als 'keurig', waarbij er best te zien is dat de auto gebruikt is.

De 2.0 liter viercilinder is een bekende krachtbron onder DS-liefhebbers. De motor heeft 99PK en is 1,985cc cc groot. De DS die u hier ziet is uitgerust met een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen. Dat was nog niet standaard destijds maar diende als optie te worden aangevinkt.
Geheel passend bij de rest van de auto is ook de bodem in een goede staat. Er zijn op het oog geen werkzaamheden uitgevoerd en die zijn ook niet nodig: op gebruikssporen na is deze als 'goed' te bestempelen.

Deze DS mag u eigenlijk niet missen als u opzoek bent naar één van de meest comfortabele klassiekers die er is en gewoon lekker wilt rijden.

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Citroen DS | La Bombe Citroen

Dit jaar viert het Franse automerk Citroën haar 90-ste verjaardag en dat wordt enige luister bijgezet met een restyling van het logo en ... een nieuwe versie van de legendarische DS! Op de autosalon van Genève is een prototype van deze DS3 genaamde 'voiture' onthuld; de '3' is daarbij een verwijzing naar de Citroën C3, waar het onderstel van is geleend. Het model ziet er aardig uit, maar heeft overigens meer weg van een gecitroniseerde nieuwe MINI dan van de goddelijke DS die in 1955 insloeg als een bom.

Autotest | Citroen DS La Bombe Citroen

De Citroen DS sloeg bij de introductie in 1955 in als een bom dankzij de bijzondere vormgeving, moderne techniek en het hoogstaande comfort. Daarom is de auto nu een gewilde klassieker.

Plus

  • Tijdloos design en vormgeving
  • Hoogstaand (rij)comfort (zweven over de weg)
  • Erg veilig (alles is bekrachtigd)

Min

  • Alert zijn op roestvorming
  • Het blijft Citroen, niet wakker liggen van lampje en/of slangetje kapot
  • Cabrio's zijn onbetaalbaar geworden

Conclusie

Deel deze advertentie