Bouwjaar | 18-06-2011 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 86.533 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 875 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
€ 6.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 18-06-2011 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 86.533 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 875 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Wijma |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Uranusweg 2 |
Postcode | 8938 AJ |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)58 - 2121314 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autowijma.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: sep 2010 - jan 2014
Technische informatie
Koppel: 145 Nm
Aantal cilinders: 2
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 35 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Topsnelheid: 173 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 355 x 163 x 149 cm
Wielbasis: 230 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 945 kg
Laadvermogen: 440 kg
GVW: 1.385 kg
Max. trekgewicht: 800 kg (ongeremd 400 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 95 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 l/100km (1 op 24,4)
Brandstofverbruik in de stad: 4,9 l/100km (1 op 20,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,7 l/100km (1 op 27,0)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garanti evoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Over de populariteit van de Fiat 500 valt niet te twisten. Inmiddels zijn al ruim 1.5 miljoen stuks gebouwd. De 86 pk sterke 0.9-liter tweecilinder produceert dat nostalgische geluid van de oude 500. Hij is stil en opvallend zuinig in de praktijk. Rond de 50 à 60 km/u in z'n vierde versnelling rijdt hij het lekkerst. Op de snelweg kost het geen enkele moeite om de Fiat 500 op snelheid te houden. Je hoeft nauwelijks gas te geven en dat merk je in het verbruik. Gemiddeld 1 op 20 is makkelijk haalbaar.
De hogere zitpositie van de 500 is voor veel mensen prettig en in combinatie met de grote portieren gaat instappen heel eenvoudig. Het retrokarretje is daardoor (ook) geschikt voor oudere mensen, die het klassieke rugzakje nog kennen van vroeger.
Heeft de Fiat 500 concurrentie? Je koopt hem voor zijn snoet, de mythe en de dolce vita, niet omdat hij krachtiger of handiger is. Daarvoor bestaan er andere auto's, die functionelere en saaier zijn. Welke concurrent doet je lachen wanneer je achter het stuur kruipt? Geen enkele. Met de 500 koop je ook een droom. De warmte van de zon, de geur van een espresso en de smaak van gelato duikt op zodra je de deuren opent.
Van harte welkom om deze leuke 500 eens te komen bekijken!
Kosten voor garantie en onderhoud zijn € 795,-- hiervoor leveren wij de auto inclusief 12 maand BOVAG-garantie, onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema, distributieriem vervangen indien nodig, compleet gereinigd, gepoetst, indien nodig APK en 12maand Pechhulp Nederland. Deze auto is ook zonder deze kosten en dus zonder garantie te leveren. Inruil mogelijk.
= Bedrijfsinformatie =
Voor meer foto's verwijzen wij u graag door naar onze website. Ondanks de zorg die door ons a
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Fiat 500C | Tussen klassiek en modern
Wie bij de introductie van de Fiat 500 in 2007 had beweerd dat diezelfde auto 13 jaar later nog op de markt zou zijn, zou voor gek worden verklaard. De gemiddelde auto gaat zes jaar mee en wordt na een facelift na hoogstens acht jaar vervangen door een nieuw model. De Fiat 500 gaat niet alleen al dertien jaar mee, maar is zelfs in het nieuw gestoken! Heeft deze klassieker in wording nog wel bestaansrecht?
De Fiat 500 Hybrid voor modeljaar 2021 is traag, maar met een aangepaste rijstijl zuinig. Het levendige weggedrag en het innemende uiterlijk maken veel goed.
Plus
- innemend uiterlijk
- uitstekend weggedrag
- modern infotainment-systeem
Min
- matige prestaties
- beperkt zicht in binnenspiegel met geheel geopende kap
- zuinig rijden vraagt een sterk aangepaste rijstijl
Conclusie
Heeft de Fiat 500 na 13 jaar en een zoveelste verjongingskuur nog bestaansrecht? Ja en nee. Fiat heeft inmiddels een geheel elektrische 500 geïntroduceerd en die is in alle opzichten superieur aan dit uitgaande model. Bovendien heeft de elektrische 500 een gunstig geprijsd instapmodel waardoor het prijsverschil zo klein is, dat er nauwelijks een reden is om niet voor de elektrische 500 te kiezen.
Dat gezegd hebbende, is de facelift voor modeljaar 2021 wel degelijk een verbetering. De driecilinder in combinatie met een elektrische assistent is zuiniger dan de tweecilinder dan voorheen, alhoewel beide een (sterk) aangepaste rijstijl vereisen om echt zuinig te kunnen rijden. Het nieuwe infotainment-systeem met ondersteuning voor Apple Carplay en Android Auto brengt de 500 weer helemaal bij de tijd. Tenslotte is de aankleding weer verder verfijnd, zodat de 500 nog begeerlijker is geworden. En laat dat nu precies het kenmerk van een klassieker zijn...