Ford Capri Rs2600 Stunning restored RS ,Restored to factory standard, Most sought after Capri-model, Only a few owners-car, History known from 1991 to present

€ 92.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 26.841 km
Deuren 2
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Ford Capri Rs2600 Stunning restored RS ,Restored to factory standard, Most sought after Capri-model, Only a few owners-car, History known from 1991 to present


€ 92.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 26.841 km
Deuren 2
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Interieur: Zwart, Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen

o Meest gewilde Capri - de RS2600
o Historie beschikbaar sinds 1991
o Gerestaureerd op een hoog niveau naar fabrieksspecificatie
o Weinig eigenaren gehad

Ford introduceerde de Capri in 1969 aan het grote publiek. Meteen viel de Capri in goede smaak op de Europese markt. Er kan gezegd worden dat de Capri een knipoog was naar zijn Amerikaanse neef de Mustang. De bijnaam van de Capri was dan ook 'Europese Mustang' vanwege de grote gelijkenis met het algehele concept dat de Mustang had in Amerika. Maar waar de Mustang een breed scala aan motoren bood en waarmee ook keuze was voor de sportieve rijder voor zeer hoge prestaties, had de Capri nog geen antwoord voor 'zeer' sportieve doeleinden. Het was echter lastig voor autofabrikanten om een hoge prestatie motor te ontwikkelen binnen de regelgeving, maar dat veranderde toen autofabrikanten begonnen met de productie van zogenaamde 'Homologation Specials'. Dit waren auto's met motoren die geschikt (en succesvol) waren op het circuit, maar tegelijkertijd voldeden aan de regelgeving van die tijd. Deze specifieke auto's waren dan ook voor een bepaalde oplage beschikbaar voor verkoop aan het publiek. Ook werden deze speciale voertuigen veelal volledig getrimd uitgevoerd en konden legaal gebruikt worden op de openbare weg.

Ford begon eind 1969 met de ontwikkeling van de RS Capri. Het idee was om een Capri neer te zetten die hoge prestaties neerzette op het circuit en tegelijkertijd geschikt was voor de openbare weg. Ford had met deze speciale Capri het idee om te strijden voor het European Touring Car Championship. Wat volgde was een Capri RS2600, ontwikkeld op de Ford Competition Department in Engeland en geproduceerd in Keulen, Duitsland.

De introductie van deze zeer speciale Capri vond plaats in maart 1970 in Genève. Ford bouwde de RS2600 in zeer beperkte aantallen en leverde deze Capri met een 2.6 liter V6 motor, vervaardigd door Weslake. De basis van deze gewilde Capri betrof de 2600GT en dat was destijds het beste wat Ford uit Duitsland kon bieden. Wat was het resultaat van dit alles? Niet alleen was deze Capri de snelste uit de reeks van Capri modellen, het was meteen de snelste Ford die wereldwijd leverbaar was! Met 150 pk en een topsnelheid van 200 km/u was deze Capri in 1971 toonaangevend in de auto-industrie en een regelrecht succes.

Deze Capri kent een uitgebreide historie. Ooit was dit exemplaar eigendom van de voorzitter van de Zwitserse Capri Owners Club. Deze Capri is circa 30 jaar geleden gerestaureerd naar fabrieksspecificaties en daarbij verliep de restauratie op een hoog niveau. Dit is vandaag de dag nog steeds merkbaar. Deze Capri is dan ook een lust voor het oog en won zelfs een prijs tot beste auto tijdens een bijeenkomst van RS eigenaren. De laatste vijftien jaar is deze auto vertroeteld en werd enkel voor een ritje naar buiten gehaald.

De kwalitat

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie