Lancia Delta HF Integrale 2.0 16V collectors item origineel

€ 39.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 24-08-1989
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 71.376 km
Deuren 5
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.995 cc
Vermogen 144 kW (196 pk)

Lancia Delta HF Integrale 2.0 16V collectors item origineel


€ 39.500,-

Algemeen

Bouwjaar 24-08-1989
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 71.376 km
Deuren 5
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.995 cc
Vermogen 144 kW (196 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam RDB Exclusief
Contactpersoon Richard
Adres Plotterstraat 10E
Postcode 1033 RX
Plaats Amsterdam
Provincie Noord Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 18313840 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.rdb-exclusief.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • getint glas
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 220 km/u

Maten
Wielbasis: 248 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.260 kg
Laadvermogen: 410 kg
GVW: 1.670 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 630 kg)

Interieur
Interieur: Donkergrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal

Ter verkoop aangeboden:

De legendarische Lancia Delta 2.0-16V HF Integrale in een keurige originele staat.



De geschiedenis van de Lancia Delta HF Integrale is diep verweven met het erfgoed van Lancia & C., een productiebedrijf dat in 1906 in Turijn werd opgericht door Vincenzo Lancia (1881-1937) en Claudio Fogolin. Een bedrijf met een rijk erfgoed aan rally en race historie. De waarde van het culturele erfgoed van Lancia is moeilijk alleen in woorden te vatten: de unieke bijdrage van het merk aan de automobielhistorie en de reputatie die het merk wereldwijd geniet, valt eigenlijk alleen goed te begrijpen door het bekijken van de auto's. Terwijl Lancia in 1992 is gestopt met het meerijden in de rally heeft het merk nog steeds het hoogste aantal titels op haar naam staan. Geen ander merk heeft dit tot op heden weten te overtreffen.


Lancia & C. Fabbrica Automobili werd geboren op 27 november 1906, gedreven door de passie van Fiat-racecoureurs Vincenzo Lancia en Claudio Fogolin. Al snel stond Lancia bekend om zijn technologische vernieuwingen, zoals het zelfdragende chassis van de Lambda uit 1922 en de vijfversnellingsbak in de Ardea van 1948. Hun voortdurende streven naar excellentie leidde tot de eerste V6-motor in serieproductie in de Aurelia uit 1950 en talloze andere primeurs in de autowereld.

Lancia's nalatenschap in rally's en races is legendarisch. Iconische modellen zoals de Lancia Stratos, Lancia 037 en de Delta HF Integrale heersten over rallycircuits over de hele wereld. De Stratos, met zijn kenmerkende V6-motor, won drie opeenvolgende wereldtitels in de jaren 70. De 037 voegde daar nog twee titels aan toe in de jaren 80. Maar het hoogtepunt was de Delta HF Integrale in de jaren 80 en 90, met zijn onverslaanbare vierwielaandrijving en turbomotor, waarmee Lancia meerdere kampioenschappen voor constructeurs en coureurs won.


Lancia stond bekend om zijn geavanceerde technologieën zoals vierwielaandrijvingssystemen en geavanceerde turbomotoren, die rechtstreeks voortkwamen uit hun rally-ervaring. Coureurs zoals Sandro Munari, Markku Alén en Juha Kankkunen droegen bij aan Lancia's triomfen met hun technische vaardigheden en vastberadenheid.


De invloed van Lancia ging verder dan de racebaan; hun technologische innovaties vonden hun weg naar straatmodellen, waardoor Lancia bekend stond om zijn geavanceerde en prestatiegerichte voertuigen. De rijke rally- en racegeschiedenis van Lancia, gekenmerkt door passie, innovatie en

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Lancia Delta | Schoonheid maakt het verschil

Lancia presenteert vol trots de nieuwe Delta. Nadat het merk jaren lang een kwijnend bestaan leed, is het nu terug met een geheel nieuw model. Net zo als de roemruchte Lancia's uit het verleden is de Delta een lust voor het oog. Dankzij Fiat-techniek is de Delta ook nog eens een moderne en betaalbare auto geworden. Maar wat biedt de Delta meer dan alleen een mooi gezichtje?

Autotest | Lancia Delta Schoonheid maakt het verschil

Als alleen het uiterlijk telt is de keuze snel gemaakt: een Lancia Delta graag. Matige afwerking en ergonomische onvolkomenheden worden goedgemaakt door prima rijeigenschappen.

Plus

  • mooi!
  • prima wegligging
  • nette prestaties, laag verbruik

Min

  • wel mooier dan andere auto's, niet beter
  • matige afwerkingskwaliteit
  • mag stiller

Conclusie

Eigenlijk was het de bedoeling om een zeer radicale test van de Lancia Delta te maken. De kop zou luiden: wat is 'ie mooi he?. De rest van het artikel zou bestaan uit louter foto's zonder een woord tekst. Maar de eindredactie vond dat te ver gaan en keurde het plan af.

Maar achteraf bezien is het nog steeds geen gek idee: bij de Lancia Delta draait alles om uiterlijk en uitstraling. De auto is op geen enkel punt beter dan andere auto's, maar op bijna ieder punt wel mooier.

Bovendien: de Delta is zeker niet slechter dan andere auto's. De matige afwerking en kleine ergonomische foutjes wennen snel. Het genieten van de bijzondere vormgeving blijft. De wegligging is prima. De 1.4 liter T-Jet motor presteert prima. Maar bij de Lancia Delta is het toch vooral de schoonheid die het verschil maakt.

Deel deze advertentie