Bouwjaar | 17-07-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.834 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.927 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 17-07-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.834 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.927 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carel Wüst Classics BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Jan van der Heijdenstraat 34 |
Postcode | 3261 LE |
Plaats | Oud-Beijerland |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 54760752 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 235 km/u
Maten
Wielbasis: 266 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.398 kg
Laadvermogen: 492 kg
GVW: 1.890 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 699 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Geen garantie
Wat als je in de jaren 80 van de vorige auto succesvol was en je jezelf ging verwennen met een trots bezit, te weten een nieuwe automobiel? Velen gingen voor de veiligheid naar de bekende aanbieders zoals Mercedes-Benz, BMW of Audi. Was je tandarts of advocaat, dan was je bij voorbaat gedoemd om Volvo te gaan rijden. Wilde je iets anders en nam je de afschrijving op de koop toe, dan koos je waarschijnlijk voor een Peugeot 605 of Citroën XM. Maar wat nu als je vroeger al een buitenbeentje was en in de klas al als recalcitrant werd ervaren? Was je niet heel erg kwaliteitsbewust en uitgekeken op je Alfa Romeo 164? Dan...begon het leven pas echt en verwende je jezelf met niets minder dan een Lancia Thema 8-32! Met hetzelfde prachtige motorblok voorin als Tom Selleck achter zich in zijn Ferrari 308 hoorde zingen. Deze auto kocht je niet omdat je wist dat dit de beste keuze was, neen, deze kocht je uit pure passie! Daar waar Mercedes-Benz bij Porsche aanklopte om haar W124 van meer spierballen te voorzien, zo klopte Lancia bij Ferrari aan met dezelfde reden. Deze Thema was dan ook het meest exclusieve dat de Italiaanse autoindustrie op dat moment en met vier deuren te beiden had. En exclusief is dit model nog steeds. Werden er van de eerst serie slechts 2370 exemplaren gebouwd, deze, hier aangeboden "seconda" series is met een totale oplage van 1167 exemplaren nog zeldzamer. Deze auto bieden wij aan in opdracht van een klient die haar al heel lang in bezit heeft. Een echte liefhebber die deze zeldzame dame met slechts 136.000km achter de prachtige lichtmetalen wielen nu via ons te koop aanbiedt. Bent u geïnteresseerd in een echt uniek stukje Italiaans automobiel erfgoed? Stop met zoeken en kom lang voor een kennismaking met deze prachtige Lancia Thema 8-32!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lancia Thema | Geen maffia-thema
Lancia had een bijzonder verzoek. Vrijwel ieder medium dat de nieuwe Lancia Thema tot nu toe heeft getest, had hetzelfde idee. Allemaal gaven ze een maffia-thema aan hun verhaal. Deze Amerikaan in een Italiaans jasje zou nog beter bij de georganiseerde misdaad passen dan voorheen, zo grapten de media hun testverslagen bijelkaar. Autozine ging de uitdaging aan en testte de Lancia Thema zonder vooroordelen.
Bij de Lancia Thema draait alles om het uiterlijk. Negeer de Italiaanse merknaam, dit is een grote, foute Amerikaan met een uitgesproken karakter. Haat of liefde.
Plus
- nette prijs
- prima prestaties, beschaafd verbruik
- uiterst comfortabel
Min
- gezien de omvang, matige binnenruimte
- testauto niet vrij van rammeltjes
- harde rand aan achterzijde voorstoel
Conclusie
Een Lancia Thema onbevooroordeeld testen is ongeveer even lastig als een persoonlijk gesprek voeren met een lingeriemodel. Het uiterlijk leidt af. Bovendien: bij beide gaat het om het uiterlijk, het is zinloos om dat te negeren.
Puur rationeel beschouwd is de Lancia Thema een uiterst comfortabele, snelle en relatief zuinige auto (diesel). Ten opzichte van de kolossale buitenmaten, valt de binnenruimte tegen. De prijs is ronduit scherp te noemen voor een auto van deze omvang en met deze uitrusting.
Waar het uiteindelijk om gaat bij de Lancia Thema is het uiterlijk. Ondanks de Italiaanse merknaam, is dit overduidelijk een Amerikaan die imponeert zoals alleen een Amerikaanse auto dat kan. De associatie met de maffia maakt dat alleen maar interessanter, want deze auto wordt gekocht om op te vallen en indruk te maken. De uitdaging van Lancia Nederland bleek een onmogelijke, de Thema is niet op neutrale gronden te testen; daar heeft de auto veel te veel karakter voor!