Land Rover Defender 5.0 P525 110 V8 URBAN Quicksilver Uitlaat-Systeem / Meridian / Panorama / Memory / Stoelventilatie / VOSSEN
€ 159.900,- incl. BTW
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 31-03-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 385 kW (524 pk) |
Land Rover Defender 5.0 P525 110 V8 URBAN Quicksilver Uitlaat-Systeem / Meridian / Panorama / Memory / Stoelventilatie / VOSSEN
€ 159.900,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 31-03-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 385 kW (524 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Firstgear Enschede B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Ir. Schiffstraat 314 |
Postcode | 7547 RD |
Plaats | Enschede |
Provincie | |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)53 - 7600000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.firstgearcars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modeljaar: 2022
Technische informatie
Koppel: 625 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 5,4 s
Topsnelheid: 240 km/u
Ledig gewicht: 2.678 kg
Wielbasis: 302 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 14,8 l/100km (1 op 6,8)
CO2-uitstoot: 334 g/km
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 549 - € 601 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Exterieur - Carpathian Grey Metallic
Interieur - Ebony Windsor Leder
Beschermende folie in Satijnglans
Dak in contrastkleur Black
Glazen panoramadak met schuif-/kanteldeel
Privacy Glas vanaf B-stijl
Matrix LED koplampen
14-voudig verstelbare koel- verwarmbare voorstoelen
Memory functie voorstoelen
Bergvak voor met koelfunctie
Hemelbekleding in Ebony Morzine
Satin Black Powder Coat Dashboard afwerking
Suede bekleed stuurwiel
Meridian Surround Audio Systeem 825W
11,4' Touchscreen
Interactive Driver Display
Accessoires
Expedition Roofrack 110
Zijkoffer (zwart gespoten)
Ladder
5 x HF 5 Satin Black Vossen velgen 9.5x20 et20
URBAN
Widetrack Front Canards
Side Steps Black Shadow
Urban Side Vents
Urban Rear Spoiler
DRL High Power LED
Urban Roof Light Pod
Logo's voor, achter en motorkap
Quicksilver Uitlaat-Systeem
Urban Bonnet Vent Set
Lift Rods
Front Aero Blades
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
![Autotest | Land Rover Defender Titelverdediger](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4270/land-rover-defender.jpg)
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!