Land Rover Range Rover Sport 5.0 V8 Supercharged SVR | Origineel NL | EU price 54900 for Export | Carbon | Meridian Surround | Adaptive cruise | Head-up | Leder | Camera
€ 68.900,-
Bouwjaar | 22-03-2015 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 73.070 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 404 kW (550 pk) |
Land Rover Range Rover Sport 5.0 V8 Supercharged SVR | Origineel NL | EU price 54900 for Export | Carbon | Meridian Surround | Adaptive cruise | Head-up | Leder | Camera
€ 68.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 22-03-2015 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 73.070 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 404 kW (550 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | GTS |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Zuiderbreedte 26 |
Postcode | 3845 MC |
Plaats | Harderwijk |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 53534320 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gtsauto.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: 2013 - 2017
Referentienummer: 51750839
Technische informatie
Koppel: 680 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 105 liter
Acceleratie (0-100): 4,7 s
Topsnelheid: 260 km/u
Maten
Wielbasis: 292 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.302 kg
Laadvermogen: 698 kg
GVW: 3.000 kg
Max. trekgewicht: 3.000 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 298 g/km
Fijnstofuitstoot: 2 mg/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,8 l/100km (1 op 7,8)
Brandstofverbruik in de stad: 18,3 l/100km (1 op 5,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,7 l/100km (1 op 10,3)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 446 - € 488 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Een SUV met de prestaties en het hart van een Sportwagen. Dat is de Range Rover Sport SV-RT in een notendop. Dit is een exemplaar van de tweede generatie, de 'L405'. Deze zijn lichter dankzij hun aluminium chassis en opbouw.
Bij GTS Harderwijk houden we wel van een bijzondere verschijning en daarom zijn we erg blij met de kleur Estorilblauw, vernoemd naar het circuit in Portugal. Mocht je het complete prestatiepotentieel willen aanspreken, dan is het op zich geen slecht idee een circuit te bezoeken.
De motor is namelijk de 5.0 Supercharged V8 uit de Jaguar F-Type SVR. Dit is de AJ-III 5.0 liter V8 met mechanische compressor. Daarin is Jaguar lekker eigenwijs, want de meeste merken gebruiken turbo's voor meer vermogen en koppel. Het voordeel van de supercharger is een directere respons op het gaspedaal en een veel fraaier geluid, niet onbelangrijk op zo'n auto. Dankzij de 550 pk en 680 Nm zit het met de prestaties meer dan goed. De meest Duitse super-SUV's zijn begrensd op 250 km/u, bij Land Rover zijn ze eigenwijs en komt de begrenzer er p[as bij 260 km/u in.
Qua opties zitten alle essentiële items erop. Alle niet-essentiële opties zitten er overigens ook op. De gesmede 22 inch wielen zijn schitteren en in fraaie staat. Dat geldt ook voor het interieur. De sportkuipen zien er niet alleen briljant uit, ze zitten geweldig. Deze SVR is afgewerkt met carbon sierlijsten. Uiteraard zijn comfortverhogende items als adaptieve cruise control, stuurwielverwarming en een standkachel aanwezig.
De auto is origineel Nederlands. De historie is ook bekend en gedocumenteerd:
Onderhoudshistorie
17-03-2015 | 10 km | Land Rover Dealer Eindhoven
16-02-2016 | 9.938 km | Lande Rover Dealer Eindhoven
18-10-2016 | 17.241 km | Land Rover Dealer Amsterdam
13-03-2017 | 24.073 km | Land Rover Dealer Haarlem
07-09-2018 | 47.006 km | Land Rover Dealer Haarlem
07-02-2020 | 47.000 km | Land Rover Dealer Haarlem
23-12-2021 | 58.651 km | Land Rover Dealer Amsterdam
26-05-2023 | 70.342 km | Land Rover Utrecht
Uiteraard b
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Range Rover Sport | Nergens vies van
U wilt een Range Rover Sport? Dan is er de keuze tussen diverse dieselmotoren of een 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor. Een bescheiden benzinemotor was er tot nu toe niet. De reden daarvoor is eenvoudig: een dieselmotor is in een auto zoals deze vrijwel altijd voordeliger dan een benzinemotor. Alleen echte liefhebbers zullen kiezen voor een benzinemotor en zij willen meteen het beste van het beste. Voor het milieu of de bijtelling is dat echter geen ideale keuze. Daarom is er nu een tussenweg: de plug-in hybrid belooft de prestaties van een sportieve benzinemotor tegen een verbruik dat lager is dan van een diesel.
De Range Rover Sport is thuis op de snelweg en in het terrein. De plug-in hybrid P400e is snel en zuinig. Na de facelift voor 2018 een moderne uitrusting.
Plus
- Goede rijeigenschappen on-road, subliem off-road
- Zeer luxueus
- Zuinig dankzij hybride-techniek
Min
- overgang tussen elektromotor en benzinemotor duidelijk merkbaar
- automaat schakelt niet onmerkbaar
- onhandige locatie oplaadpunt
Conclusie
Naast de diverse dieselmotoren en de oppermachtige V8 5.0 Supercharged benzinemotor is de plug-in hybrid een zinvolle aanvulling op het leveringsprogramma van de Range Rover Sport. Nog steeds weet de Range Rover Sport als geen ander dynamiek met terreinwaardigheid te combineren. De hybride-aandrijving zorgt voor uitstekende prestaties én nog meer comfort op de openbare weg. Tegelijkertijd is merkbaar dat Land Rover weinig ervaring met deze techniek heeft: de overgang van elektrisch rijden naar rijden op benzine verloopt niet geheel onmerkbaar en het aansluitpunt voor het laadstekker is ronduit onhandig gekozen.
In de hybride-uitvoering blijven alle kwaliteiten van de Range Rover Sport behouden. De binnenruimte is en blijft riant. De uitrusting is modern en compleet. Het uitgekiende onderstel geeft de Range Rover Sport het beloofde sportieve karakter, terwijl de terreinwaardigheid is behouden. Modder of asfalt, benzine of elektriciteit: deze Range Rover is nergens vies van!