Bouwjaar | 29-04-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.133 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 29-04-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.133 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Your Classic Car |
Contactpersoon | Eric van den Berg |
Adres | Nikkelstraat 2717 |
Postcode | 1411 AG |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24716382 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Gewichten
Ledig gewicht: 740 kg
Laadvermogen: 234 kg
GVW: 974 kg
Interieur
Interieurkleur: black
Aantal zitplaatsen: 2
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 46 - € 51 per kwartaal
VERKOCHT. Kijk op www.yourclassiccar.nl voor een passend alternatief.
Uiterst sportieve Lotus Elise S1 met alle boekjes, nieuwe APK en een km stand van slechts 98.133 km. Het geliefde 1ste model met diverse mooie updates. Niet in gerookt en schadevrij.
Deze Elise is zeer compleet: het lichtgewicht onderstel is verbeterd met verstelbare Nitron schroefveren + schokdempers en de standaard velgen zijn vervangen door kostbare Exige velgen met Nankang banden. Deze mooie velgenset is zeer zeldzaam en ze zorgen voor een brute uitstraling en heel veel grip. Er is ook een mooie stoffen kap en een hardtop aanwezig. Zojuist voorzien van een nieuwe accu en de distributieriem is vervangen in 2019. Er zijn diverse APK formulieren en onderhoudsfacturen aanwezig t.w.v. 12.200.- Verder zijn er onderdelen aanwezig als u de Elise wilt laten ombouwen naar LHD, en dat heeft een waarde van ongeveer € 2.500.- Persoonlijk stoort het me niet, want de Lotus is klein en open, dus je ziet alles. Je stuurt op de millimeter, ook met RHD.
Ook het interieur is prachtig minimalistisch, de strakke sportstoelen zijn bekleed met zwart leer en er is een klein leren stuurtje wat lekker in de hand ligt. De bijrijder heeft een alu voetensteun en u heeft zicht op een klassiek eenvoudig dashboard. Puur autorijden dus.
Zoals u ongetwijfeld weet was de geniale Colin Chapman de geestelijke vader van de lichtgewicht Lotus sportwagen. En zeer succesvol in de formule I met Team Lotus. Hij was geobsedeerd om een laag gewicht te combineren met een laag zwaartepunt. Deze filosofie vind je terug in de Elise; het spaceframe is gemaakt van aluminium zonder lasnaden. Ultralicht en ijzersterk. De carrosserie is van kunststof, dus ook licht en roest heeft geen kans. Ook de motor is bewust gekozen; de Rover 1.8 injectiemotor is een slimme lichtgewicht motor en toch sterk en betrouwbaar.
Technisch een juweeltje en daardoor is het rijden verslavend, want dankzij een gewicht van 740 kg is 122 pk ruim voldoende voor tonnen rijplezier. Maar wel graag veel bochten, want er is niemand die je kan bijhouden. De grip is eindeloos en het plezier grenzeloos. Er volgen snel meer foto's.
= Bedrijfsinformatie =
U bent van harte welkom in Naarden bij Your Classic Car, bijna direct aan de snelweg A1. Wij zijn flexibel en ook buiten de gangbare kantoortijden bereikbaar, bijvoorbeeld via Whatsapp. Uw inruilauto is welkom en wij berekenen geen afleveringskosten. Daarnaast hebben wij uitgebreide ervaring met de import en export van auto's en maken graag een compl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.