Lotus Evora 2+0 3.5 V6 280 PK

€ 50.595,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 22-02-2013
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 51.508 km
Deuren 2
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.456 cc
Vermogen 206 kW (281 pk)

Lotus Evora 2+0 3.5 V6 280 PK


€ 50.595,-

Algemeen

Bouwjaar 22-02-2013
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 51.508 km
Deuren 2
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.456 cc
Vermogen 206 kW (281 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Van der Kooi Sportscars
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Meidoornkade 18
Postcode 3992 AE
Plaats Houten
Provincie Utrecht
Land Nederland
Telefoon +31 (0)30 - 4100490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.vanderkooisportscars.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • in hoogte verstelbaar stuur
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • radio/cd speler
  • sportstoelen
  • stuurbekrachtiging
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: apr 2009 - jan 2015

Technische informatie
Koppel: 342 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,1 s
Topsnelheid: 261 km/u
Ledig gewicht: 1.382 kg
Wielbasis: 258 cm

Interieur
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
Energielabel: F

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,3 l/100km (1 op 10,8)
Brandstofverbruik in de stad: 13,2 l/100km (1 op 7,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,1 l/100km (1 op 14,1)

Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 695 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Lotus Evora

In 2008 werd een prachtige sportwagen gelanceerd, met de hand gebouwd in Engeland, ontwikkeld onder de projectnaam Project Eagle, beter bekend als de Type 122.

Het was een langverwachte en broodnodige GT-auto met een luxer gevoel, precies zoals Chapman wilde dat de richting van Lotus modellen. Een mix van avant-gardistische styling en ingenieuze techniek van Lotus-auto's. De Evora deelt de gebonden aluminiumtechnologie die als pionier in de originele Elise werd gepionierd, maar werd gebouwd in drie onafhankelijke modules, bestaande uit een centrale kuip en secties voor voor en achter.

De Evora heeft een sportgerichte ophanging, waarbij gebruik wordt gemaakt van draagarmen die net zo licht zijn als die van de Elise, maar twee keer zo stijf. Ondanks dat ze langer, breder, en laten we zeggen, een tikje zwaarder zijn dan de Elise.

Dit specifieke model profiteert van de 2+0-opstelling, samen met cruise control en airconditioning. De kers op de taart, een handgeschakelde versnellingsbak. Uitgerust met de volledig kogelvrije en prachtige vermogensafgifte van de VVT-I dohc, 3.5 V6 afkomstig van Toyota die je 280 pk geeft, meer dan 240 km/u en een 0 -100 km/u van onder de 5 seconden.

Het interieur weerspiegelt de lijnen van het exterieur met een zwevende console in het midden van het dashboard, en de leren band die als een hoepel vanaf het dashboard rond de deuren en de zijkanten van de cabine en over de stoelen loopt.
De Evora is duidelijk een meer ergonomisch gerichte auto en biedt de meest comfortabele cabine die Lotus ooit heeft geproduceerd. Dat maakt dat het veel gemakkelijker is om in en uit te stappen dan een Elise.
Op de goede weg, dat wil zeggen een kronkelende, lege weg, zijn maar heel weinig auto's van welke prijsklasse dan ook zo leuk.

Wat in de eerste plaats opvalt, is de rijkwaliteit. Onze Lotus-ingenieurs zeggen dat de Evora werd vergeleken met Jaguars voor soepelheid, wat te zien is. Dan komt de besturing: scherp, direct en responsief, waardoor u, de bestuurder, de weg voelt zoals geen enkele andere auto met elektrische ondersteuning dat kan. U zult een heel lange weg moeten afleggen voordat u een auto vindt die beter handelt, ongeacht de prijs. Het chassis is strak en ook heerlijk uitgebalanceerd.

Deze auto is voorzien van een aantal uitstekende opties, zoals:

Rode Rem

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie