Maserati Ghibli 4.7 Only 14.022 miles Stunningly original condition, Exceptional Maserati, ONE OF THE BEST

€ 279.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 22.566 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Maserati Ghibli 4.7 Only 14.022 miles Stunningly original condition, Exceptional Maserati, ONE OF THE BEST


€ 279.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 22.566 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2024
Tellerstand: 14.022 mijlen
Motorrijtuigenbelasting: geen

Als u er al één kunt vinden dan zult u echt uitzonderlijk goed moeten zoeken. Het is lang geleden dat wij zo'n fraaie en originele Maserati Ghibli hebben gezien. Dit "Verde Gemma" exemplaar werd op de 25ste dag van november 1970 afgeleverd door Grossman Motor Car Corporation in West Nyack in New York in de Verenigde Staten. Ze draagt nog steeds dezelfde kleurstelling als de dag dat ze fabriek verliet. Sindsdien heeft de auto slechts net iets meer dan 14.000 miles gereden. De Maserati Ghibli is een absoluut meesterwerk getekend door een 32-jarige Giorgetto Giugiaro toen hij in dienst was bij designhuis Ghia. De auto is voorzien van fantastische klap-koplampen en een schitterende lage neus met een dry-sump 4.7 liter V8 motor. De Ghibli is een 2+2 Gran Tourer met een fantastisch rijgedrag. Als we kijken naar de prestaties zou het bijna kunnen zijn dat mensen bij het zien van de prestaties eerder een associatie zouden leggen met een vliegtuig. De Ghibli is zelfs vandaag de dag een uitzonderlijk snelle auto. De standaardsprint van 0-100 duurt slechts 6,8 seconden. De topsnelheid ligt op een nog altijd indrukwekkende 250 kilometer per uur. Volgens de kenners stond de Ghibli in de jaren '70 altijd in de schaduw van de Ferrari Daytona, het was altijd een beetje: "Daytona v.s. Ghibli". Tegenwoordig speelt dat helemaal niet meer en waardeert iedereen de Maserati Ghibli om wat het daadwerkelijk is: een subliem snelle, beeldschone, Gran Tourer. De Ghibli werd in 2004 naar Zwitserland geëxporteerd. De auto had toen nog maar 10.310 mijl gereden. De eerste eigenaar in Zwitserland heeft de auto tot 2006 in bezit gehad en heeft in 2006 de Ghibli verkocht aan een verzamelaar in Duitsland. De toenmalige mijlen-stand was slechts 13.000 miles. De auto heeft in Zwitserland tussen 2004 en 2006 zeer uitgebreid onderhoud gehad. De facturen van het onderhoud zijn aanwezig bij de documentatie van de auto. De auto staat op prachtige Campagnolo wielen met goede banden. De groene lak verkeert in zeer verzorgde staat en is goed verzorgd. De carrosserie is prachtig origineel met mooi dun plaatwerk en correcte passingen. Ook al het chroomwerk is in prachtige originele staat en sluit overal schitterend aan. Het leder heeft door de jaren heen een prachtig patina ontwikkeld en tilt de originele uitstraling van deze Maserati Ghibli naar een nog hoger niveau. Ook het houden stuur en de originele tapijten verkeren in goede conditie. Technisch heeft de Maserati ook niets te wensen. De ZF-transmissie met vijf versnellingen schakelt perfect en draagt bij aan de fantastische rijbeleving van deze Maserati Ghibli. Maar laten we de absolute ster van de avond niet vergeten: die fantastische quad-cam, dry-sump, 310 pk sterke, V8 Maserati motor. De motor is voorzien van 4 dubbele Weber carburateurs e

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?

Autotest | Maserati Ghibli Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.

Plus

  • uitstekende rijeigenschappen
  • exclusief en bevoorrecht gevoel
  • spectaculaire prijsdaling

Min

  • matige hoofdruimte voorin
  • matrige ruimte achterin
  • niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer

Conclusie

Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.

De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.

Deel deze advertentie