Maserati Ghibli Spyder/spider 4.7 ,Marque specialist Candini restored, Manual gearbox, Matching Numbers,

€ 695.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 58.000 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Maserati Ghibli Spyder/spider 4.7 ,Marque specialist Candini restored, Manual gearbox, Matching Numbers,


€ 695.000,-

Algemeen

Bouwjaar 1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 58.000 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Cabriolet
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Motorrijtuigenbelasting: geen

Open monden, ontelbaar keer 'oh' en 'aah': we staan op de Autosalon van Turijn in 1966. Voor ons staat de Maserati Ghibli. Het is één van de 'showstelers' dat jaar en de Ghibli gaat al snel de boeken in als één van de mooiste auto's van het moment. Getekend door Giorgietto Giugiaro, die op dat moment werkzaam is bij Ghia, is er maar weinig mooiers denkbaar. Een paar jaar later, we leven inmiddels in 1969, besluit Maserati met een nog exclusievere variant te komen: de Ghibli Spyder.
In 1973 eindigt de productie van de Ghibli, met 1.149 gebouwde coupés en slechts 128 Spyders. Eén van die 128 zeer zeldzame exemplaren staat nu te koop bij ons in Brummen.
De Maserati Ghibli Spyder was relatief populair in Amerika, van de 128 stuks gingen er meer dan de helft (70 stuks om precies te zijn) naar dat continent. De schitterende Spyder die we hier tonen behoort ook tot die groep en werd in de eerste helft van 1970 afgeleverd aan de eerste eigenaar die hem ophaalde bij Foreign Cars City Inc. in New York. Op dat moment was de auto uitgevoerd in Argento Auteuil Metallizzato 106 met een Pelle Rosso 1603 lederen interieur. Inderdaad: dat zijn de kleuren waarin de auto ook vandaag de dag is uitgevoerd.
Uiteraard is de auto al eens gerestaureerd en wel op extreem professionele wijze in 2010. Specialist Candini in Modena ontfermde zich over alle techniek, alles werd tot in de kleinste details gereviseerd, gerenoveerd en vernieuwd. Ook de carrosserie werd volledig tot op de millimeter gerestaureerd. De carrosserie ging volledig terug naar blank staal en werd vakkundig in nieuwstaat gebracht alvorens deze werd gespoten in zijn originele kleur. Het zal u niet verbazen dat de staat vandaag de dag nog steeds uitmuntend is.
In 2012 werden de laatste punten op de 'i' gezet, met volledige revisie van de instrumenten en airconditioning. En als we dan toch in het interieur beland zijn: wat een prachtige plek. Het rode leder is overal te vinden en daarin zijn uitzonderlijk mooie tellers, schakelaars en knoppen ondergebracht. De stoelen verkeren in een waanzinnige conditie en zitten geweldig.
We haalden de volledig gereviseerde techniek al even aan, met natuurlijk als hoogtepunt de 4.719 cc metende achtcilinder. Vier Weber 42 DCNF/9 carburateurs zorgen voor het juisten mengsel en de rest van de motor zorgt ervoor dat er 310 pk, via een vijfversnellingsbak van ZF naar de achterwielen wordt gestuurd. Het zorgt voor een ongelofelijke ervaring qua rijden. De prachtige achtcilinder zorgt voor een heerlijk geluid dat altijd aanwezig is maar nooit 'te'. Het onderstel is een prachtige combinatie tussen comfort voor lange afstanden maar tegelijkertijd ook echt sportief, met een alert reagerende stuurinrichting. Een Ghibli moet ook wel een zeker gevoel geven, de topsnelheid van de sportwage

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?

Autotest | Maserati Ghibli Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati

De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.

Plus

  • uitstekende rijeigenschappen
  • exclusief en bevoorrecht gevoel
  • spectaculaire prijsdaling

Min

  • matige hoofdruimte voorin
  • matrige ruimte achterin
  • niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer

Conclusie

Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.

De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.

Deel deze advertentie