Maserati Quattroporte 4.9 V8

€ 34.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 07-12-1982
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 101.484 km
Deuren 4
Kleur Bruin Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.900 cc
Vermogen 206 kW (281 pk)

Algemeen

Bouwjaar 07-12-1982
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 101.484 km
Deuren 4
Kleur Bruin Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.900 cc
Vermogen 206 kW (281 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Carel Wüst Museum B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Oostzanddijk 34
Postcode 3221 AL
Plaats Hellevoetsluis
Provincie Zuid Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 54760752 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • stuurbekrachtiging

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Topsnelheid: 220 km/u
Ledig gewicht: 2.010 kg

Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Geen garantie

Origineel Nederlands geleverde Quattroporte 3 4.9. In uitmuntende staat en een zeldzame verschijning. "Slechts" 2.025 exemplaren werden van deze typische eind jaren '70 icoon gebouwd. Om een idee te geven, Mercedes-Benz bouwde, alleen al van de 450SEL 6.9 7.380 exemplaren en van de totale W116 reeks, 437.000 stuks. Dit maakt deze Quattroporte tot een exclusief en zeldzame verschijning en weet zij bijna iedere moderne exclusieve auto te degraderen tot een onbeduidend massaproduct. De Quattroporte was de creatie van toenmalig Maserati eigenaar Alejandro De Tomaso. Hij nam afscheid van het concept van het type 2, dat voorzien was van voorwielaandrijving, gekoppeld aan een V6 motor. Type 2 was, destijds, eigenlijk niets meer dan een slappe afgeleide van de Citroën SM, waarmee zij haar afkomst zeker niet verloochende. Nee, Alejandro De Tomaso was zeker geen fan van Citroën en dat liet hij merken met dit type 3. Type 3 namelijk is de absolute top van wat de Italiaanse automobielindustrie te bieden had! De laatste die geheel met de hand is gemaakt en met de luxe van een top-limousine met het karakter van een sportwagen. Voorzien van een korte-slag V8 motor, in huize Maserati vervaardigd, en gekoppeld aan een automatische 3-bak, afkomstig van Chrysler. Geen wonder dat de Quattroporte een populaire auto was bij regeringsleiders. Maar ook beroemdheden wisten de Quattroporte 3 te waarderen. Een van hen was Luciano Pavarotti die groot Maserati fan was! Misschien wel door het geluid van de imposante V8 motor. Getekend is de Quattroporte 3 door Giorgetto Giugiaro die van type 3 een imposant kunstwerk maakte. Deze Quattroporte 4.9 is zeer goed bewaard gebleven en heeft gezien haar leeftijd zeer weinig kilometers gereden. Daarbij is haar aan te merken dat er zeer zorgvuldig en zuinig met haar is om gegaan. Kom kennis maken met deze potentiële waardestijger en laat u verrassen door deze schitterende Italiaanse automobiel!

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Maserati Quattroporte | Een wereld van verschil

Alle grote sedans in het topsegment zijn grofweg hetzelfde. Ze streven allemaal naar maximaal comfort door een grote afstand te scheppen tussen de inzittenden en de techniek. Daarom zoeven ze bijna onhoorbaar over de weg en zijn ze als een luxe cocon voor de bevoorrechte inzittenden. Maar het kan ook anders! Dat bewijst de Maserati Quattroporte.

Autotest | Maserati Quattroporte Een wereld van verschil

De Maserati Quattroporte is een grote sedan in het topsegment. De Quattroporte is niet bedoeld auto met chauffeur, maar is dankzij de sportwagen-techniek van Maserati bedoeld als ultieme rijdersauto.

Plus

  • bovengemiddeld veel rijplezier
  • exclusief en bevoorrecht gevoel
  • concurrerend qua prijs en uitstoot

Min

  • minder comfortabel dan concurrenten
  • beperkte hoofdruimte
  • weinig luxe achterin

Conclusie

Er is een wereld van verschil tussen de Maserati Quattroporte en grote sedans in het topsegment van andere merken. Die laatste zijn meestal gericht op comfort en gebruik als auto met chauffeur. De Maserati Quattroporte daarentegen is een droomauto die bedoeld is om zelf mee te rijden.

Het verschil begint met de vormgeving en simpelweg de exclusiviteit die hoort bij het merk Maserati. Het belangrijkste zijn echter de rijeigenschappen. De Quattroporte is overduidelijk het product van een sportwagenfabrikant en daarom is de band tussen bestuurder en techniek veel sterker dan gebruikelijk. Dat zorgt voor een compleet andere ervaring, terwijl het comfort op de lange afstand zeker niet vergeten is.

Deel deze advertentie