Mercedes-Benz CLC-Klasse 160 BlueEFFICIENCY Business Class Sport airco inruil mogelijk nap
€ 6.499,-
Bouwjaar | 28-06-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.895 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.597 cc |
Vermogen | 95 kW (129 pk) |
Mercedes-Benz CLC-Klasse 160 BlueEFFICIENCY Business Class Sport airco inruil mogelijk nap
€ 6.499,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-06-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.895 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.597 cc |
Vermogen | 95 kW (129 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Danie's Handelsonderneming |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Edisonstraat 15 |
Postcode | 5051 DS |
Plaats | Goirle |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 52785978 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.danies-handelsonderneming.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 225/45 R18
Bandenmaat achter: 245/35 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,2 s
Topsnelheid: 210 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 173 x 141 cm
Wielbasis: 272 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.370 kg
Laadvermogen: 570 kg
GVW: 1.940 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 178 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,5 l/100km (1 op 13,3)
Brandstofverbruik in de stad: 10,2 l/100km (1 op 9,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
U bent van harte welkom voor een bezichtiging . Uiteraard kunt u bij ons ook inruilen. Wij zijn maandag tot vrijdag geopend van 11:00 tot 17:00 zaterdag van 10:00 tot 16:00 en eventueel op afspraak. De koffie staat altijd voor u klaar. Met vriendelijke groet, Daniël.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz CLC | Strikt persoonlijk
Bij aanvang van de test van de CLC is de vraag: wie zit er te wachten op deze auto? Sterker nog, Mercedes lijkt zich dat ook af te vragen, want de CLC is geen geheel nieuwe auto maar slechts een incarnatie van de C-Klasse Coupé uit 2001. Maar hoe langer de testrit duurde hoe meer de CLC wist te charmeren en te overtuigen. Na een week sturen is het antwoord duidelijk: de CLC is de Mercedes voor mij! Wellicht ook voor u?
De CLC is de kleinste coupe van Mercedes-Benz. Helaas merkbaar gebaseerd op een oud ontwerp. Comfortabel, maar technisch nu al achterhaald.
Plus
- prima weggedrag
- volop luxe en comfort
- fraaie maar beschaafde verschijning
Min
- verouderde techniek
- fors verbruik t.o.v. prestaties
- pas echt compleet met kostbare extra's
Conclusie
Met zo veel coupés (CLC, CLK, CLS, CL, SLR) in het programma is het niet meteen duidelijk voor wie de Mercedes-Benz CLC precies bedoeld is. Gelukkig brengt een week sturen daar verandering in. Deze kleinste coupé van Mercedes weet te overtuigen met fraaie en tegelijkertijd beschaafde vormgeving. De prestaties en wegligging zijn prima, maar de auto is vooral gericht op luxe en comfort.
De CLC is gebaseerd op de C-Klasse Coupé uit 2001 en dat is te merken. De CLC is goed, maar Mercedes kan inmiddels beter. De geheel nieuwe C-Klasse sedan en Combi zijn technisch beduidend geavanceerder dan de CLC. Maar die auto's zijn daarmee nog niet aantrekkelijker en juist daar gaat het om bij de CLC. Een strikt persoonlijke keuze dus.