Bouwjaar | 03-03-2023 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 50.571 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 03-03-2023 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 50.571 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Ecar |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kalkovenweg 17 |
Postcode | 2401 LJ |
Plaats | Alphen aan den Rijn |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)172 - 449104 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ecar.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: feb 2022 - 2024
Technische informatie
Koppel: 280 Nm
Aandrijving
Actieradius: 400 km
Transmissie
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 8,3 s
Topsnelheid: 185 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 460 x 182 x 154 cm
Wielbasis: 266 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.532 kg
Laadvermogen: 480 kg
GVW: 2.012 kg
Max. trekgewicht: 500 kg (ongeremd 500 kg)
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 61 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 11 kW, 76 km actieradius per uur, compleet vol in 5 uur en 33 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 87 kW, 372 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 33 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 17,5 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leaseprijs: € 336 p/m (financial lease, 60 maanden); informeer naar de mogelijkheden en voorwaarden
Garantie
Garantie: 12 maanden
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 16:58
Laadtijd aan krachtstroom aansluiting 3 fase: 02:46
Bruikbare accucapaciteit: 58.05 kWh
Ingeschatte actieradius: 326 km
Ingeschat verbruik: 20.67 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 297 km
Actieradius praktijk winter: 256 km
Verbruik praktijk zomer: 20.34 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 24.38 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 179 kWh/100km
Iedere rit in een elektrische auto is een weldaad: u rijdt ontspannen en in alle rust, er is volop vermogen en u komt verkwikt op uw bestemming aan. Deze MG 5 uit 2023 heeft 50571 kilometer op de teller staan. De actieradius van deze auto is ruim voldoende voor de meeste dagelijkse ritten en de laadtijd zal u nog verbazen. De krachtige motor geeft deze MG uitstekende prestaties. Op koude en donkere dagen zijn de verwarmbare voorstoelen een uitkomst. Bij de uitrusting van deze MG horen onder meer 17 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, aluminium dakrailing, dakspoiler, elektrisch inklapbare buitenspiegels en donker getint glas achter.
Met de 360 graden camera kunt u elk detail rond de auto zien, waardoor mogelijke schade door verkeerd inschatten van afstanden vermeden wordt. Met adaptive cruise control houdt deze auto automatisch afstand tot uw voorligger. De aanwezige file assistent meet de afstand tot uw voorligger en zorgt voor een veilige afstand. Staat het voor u opeens stil? Dan zorgt het systeem dat de auto ook stopt. Functies activeren en storingen opsporen? Bij deze auto gaat het eenvoudig via uw smartphone. Overal en altijd. Het full map navigatiesysteem is uw vertrouwde gids, waarheen de reis ook gaat. De uitrusting van deze auto is met electronic climate control, DAB ontvangst, regensensor, keyless entry, automatisch dimmende binne
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
MG 5 | Hoe lager, hoe beter
Wie op zoek is naar een elektrische auto komt bijna altijd uit bij een SUV. Wie op zoek is naar een middelgrote stationcar wordt eveneens bijna gedwongen om de stap naar een SUV te maken. "Sports Utility Vehicles" zijn immers groot, stoer en volgens velen daarom "dus" beter. Maar is dat wel terecht? En wat als iemand toch een stationcar zoekt? MG belooft redding met de "5".
De MG 5 is een elektrisch aangedreven stationcar. Daarmee is de 5 sneller, comfortabeler en voordeliger dan stationwagons met verbrandingsmotor. Het weggedrag is beter dan van een (elektrische) SUV.
Plus
- nette aanschafprijs, lage kilometerprijs
- uitstekende prestaties, grote actieradius
- prima weggedrag
Min
- laadvloer niet volledig vlak
- vertaalfouten in boordcomputer en navigatiesysteem
- onhandige locatie laadaansluiting
Conclusie
MG introduceert de "5": een middelgrote, elektrisch aangedreven stationcar. Daarmee weet het Brits-Chinese merk slim een gat in de markt te vullen. Het accent ligt niet op vormgeving, innovatie, uitrusting of ruimte. Op die vlakken scoort de 5 een voldoende, maar niet meer dan dat.
Het grote "geheim" zit in het concept! In vergelijking met soortgelijke stationcars met verbrandingsmotor is deze elektrische auto superieur op het gebied van prestaties en comfort. De aanschafprijs ligt nauwelijks hoger, maar de kilometerprijs veel lager. De actieradius is ruim voldoende om zorgeloos te kunnen rijden zonder ritten te plannen. In vergelijking met elektrisch aangedreven SUV's is het weggedrag van deze stationcar superieur, terwijl de ruimte vergelijkbaar is.
Kortom: om de simpele reden dat het geen SUV is, is de 5 het best rijdende model van MG. En omdat de 5 een stationcar is, stuurt de 5 beter dan elektrische SUV's.