Bouwjaar | 24-07-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 73.397 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
€ 7.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 24-07-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 73.397 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Synyco BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Leeuwarderweg 10 |
Postcode | 8801 BV |
Plaats | Franeker |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)517 - 392222 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.synyco.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: dec 2010 - jan 2014
Technische informatie
Koppel: 280 Nm
Aandrijving
Actieradius: 199 km
Transmissie
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,9 s
Topsnelheid: 145 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 177 x 155 cm
Wielbasis: 269 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.500 kg
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.965 kg
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 24 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 1, 3-fasen, 12 kW, 105 km actieradius per uur, compleet vol in 2 uur
Accu snelladen: CHAdeMO, 5 km actieradius per uur
Interieur
Interieur: Beige, Velours
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 15 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: Autotrust garantie (6 maanden)
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 12:00
Bruikbare accucapaciteit: 22.8 kWh
Ingeschatte actieradius: 130 km
Ingeschat verbruik: 20.39 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 139 km
Actieradius praktijk winter: 115 km
Verbruik praktijk zomer: 19.65 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 23.73 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 173 kWh/100km
Deze keurige Nissan Leaf komt in aanmerking voor de nu geldende subsidieregeling van 2.000,- euro.
De Leaf was nog maar twee jaar op de markt en toch heeft Nissan besloten om deze eerste in massa geproduceerde elektrische gezinsauto nu al te moderniseren. Dat is echter een hele uitdaging. Hét zwakke punt van iedere elektrische auto is namelijk het beperkte bereik. In de afgelopen jaren is de accu-techniek niet significant verbeterd. Meer accu's plaatsen is geen optie omdat dat de auto te duur en te zwaar maakt. De oplossing die Nissan heeft gevonden, is de enige logische: door elektriciteit te besparen kunnen meer kilometers uit dezelfde accu's worden gehaald. Om dat te bereiken is de elektromotor vernieuwd. Zo is de interne frictie sterk verminderd en werd de aansturende software verbeterd. Kleine aerodynamische verbeteringen doen ook een duit in het zakje. Ook met de nieuwe, zuinigere motor presteert de Leaf uitstekend. Vanaf het eerste moment biedt de Leaf meer souplesse dan zelfs de beste benzine-motor. Omdat de motor ongeacht het toerental volop trekkracht levert, is een versnellingsbak niet nodig. Daarbij is een elektromotor volmaakt stil en trilvrij. Het mag duidelijk zijn: de Leaf is comfortabeler dan vrijwel alle traditionele auto's. Naast verbeteringen om het stroomverbruik te verlagen, is de Leaf voorzien van middelen om stroom terug te winnen tijdens het rijden. Iedere elektrische auto zet bewegingsenergie tijdens het remmen of uitrollen om in elektriciteit. Met de versnellingshendel in de stand "D" houdt de auto nauwelijks in bij het loslaten van h
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Nissan LEAF e+ | Doorstromen
Met de Leaf heeft Nissan een duidelijk doel voor ogen: elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grote doelgroep. Toch is het niet alleen de prijs die daarbij telt. Met de toenemende concurrentie is het vooral belangrijk om het beste product voor de beste prijs te bieden. Daarom brengt Nissan nu een nieuwe versie van de Leaf uit met een grotere batterij en een sterkere motor. Maak kennis met de "Leaf e+".
De Nissan Leaf e+ is een elektrische auto voor het grote publiek. Menigeen voelt zich meteen vertrouwd in deze moderne auto, mede dankzij de prima prestaties en het echte bereik van ruim 385 km.
Plus
- groot, bruikbaar bereik
- goede prijs/prestatie-verhouding
- Uiterst comfortabel
Min
- merkbaar zwaar
- stuurwiel nauwelijks verstelbaar
- Matige ruimte achterin
Conclusie
De Nissan Leaf blijft zich ontwikkelen. Met de "Leaf e+" biedt Nissan nu ook een model aan voor de lange afstand. De grotere batterij zorgt voor merkbaar meer gewicht en dat vertaalt zich in een minder vertrouwenwekkend gevoel in de bocht en op slecht wegdek. Daar staat tegenover dat de Leaf e+ sneller is geworden en 385 km kan afleggen op een volle accu; niet alleen in theorie, maar ook tijdens deze praktijktest.
Nissan wil de overstap van een auto met verbrandingsmotor naar de elektrische auto zo makkelijk mogelijk maken. Daarom is de Leaf geen futuristisch voertuig dat alleen is gericht op computerfreaks, maar een auto waarin iedereen zich meteen thuisvoelt. Daarbij biedt iedere Leaf superieur comfort en een gunstige prijs/prestatie-verhouding.