Bouwjaar | 20-06-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 91.032 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 133 kW (181 pk) |
€ 24.940,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 20-06-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 91.032 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 133 kW (181 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto XL |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Schans 25 |
Postcode | 2405 XX |
Plaats | Alphen aan den Rijn |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)172 - 224015 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoxl.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jul 2018 - okt 2019
Technische informatie
Koppel: 250 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 62 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 225 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 475 x 186 x 141 cm
Wielbasis: 279 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.395 kg
Laadvermogen: 604 kg
GVW: 1.999 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 745 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 158 g/km
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,5 l/100km (1 op 18,2)
Brandstofverbruik in de stad: 7,2 l/100km (1 op 13,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Comfort, veiligheid en genieten: dat zijn drie belangrijkste uitgangspunten bij Peugeot. Motion & Emotion, vatten ze het samen. Hij heeft een benzinemotor en een automatische transmissie. De verwarmbare voorstoelen benadrukken nog maar eens dat we hier te maken hebben met een regelrechte verwenauto voor bestuurder en bijrijder. Elke rit de perfecte zit met de heerlijke comfortstoelen. In deze auto profiteert u onder andere ook van: 18 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, adaptief dempingsysteem, elektrisch inklapbare buitenspiegels, donker getint glas achter en in delen neerklapbare achterbank.
Het digitale dashboard rekent mee, denkt mee en rijdt mee. Alle info overzichtelijk in beeld, overal. Een onopvallend paaltje of een overstekend kind achter de auto brengt risico's met zich mee. Gelukkig laat de achteruitrijcamera feilloos zien of alles veilig is. Met adaptive cruise control houdt deze auto automatisch afstand tot uw voorligger. Dankzij de spraaksturing bedient u verschillende functies zonder uw handen van het stuur te halen. Met Connected Services wordt iedere rit nóg veiliger. U bent in deze Peugeot ook voorzien van premium audiosysteem, full map navigatiesysteem, automatische airconditioning, draadloos opladen, DAB ontvangst en regensensor.
Pragmatisch en veilig als deze auto is, beschikt hij over diverse veiligheidssystemen. Dat de auto steeds meer taken van de bestuurder overneemt, merkt u bijvoorbeeld aan het systeem voor verkeersbord-detectie in deze auto. Ongemerkt buiten de rijstrook raken? Nee hoor, het Lane-keeping systeem waarschuwt en corrigeert. Als een fietser of andere weggebruiker zich net buiten uw zichtveld naast de auto bevindt, slaat de actieve dodehoekdetectie meteen alarm. Ook helpen het forward collision warning system, hill hold functie, brake assist, vermoeidheidsherkenning en bandenspanningcontrolesysteem, uw rit tot een veilige rit te maken.
De kilometerstand van deze auto klopt, blijkt uit het meegeleverde tellerrapport van Nationale
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 508 Sport Engineered | Grenzeloos plezier
Vier jaar geleden introduceerde Peugeot de "Radical Berline". De nieuwe 508 kreeg die titel omdat het model breekt met alle tradities. De 508 heeft een gedurfd uiterlijk, unieke ergonomie en legt de nadruk op rijplezier. Bij de introductie van de 508 werd ook een versie beloofd die "radicaal rijplezier" zou bieden. Die belofte wordt nu ingelost met de "508 Peugeot Sport Engineered". Tijd voor een proefrit met de snelste auto die Peugeot ooit in serie heeft gebouwd!
De 508 Peugeot Sport Engineered is de snelste auto die het merk ooit in serie heeft gebouwd. Alhoewel deze versie sneller en stabieler is dan een standaard 508, is het rijplezier nauwelijks groter.
Plus
- snel en zuinig
- geslaagde vormgeving
- uitstekend weggedrag
Min
- volledig elektrische auto is nog sneller en comfortabeler
- gedateerd op gebied van semi-zelfrijdende functies
- accu-lading niet automatisch te verdelen over de rit
Conclusie
De "radicale berline" van Peugeot is nu ook leverbaar in een radicale uitvoering. De "508 Peugeot Sport Engineered" is namelijk de snelste auto die het merk ooit in serie heeft gebouwd. Tijdens een uitgebreide proefrit heeft de techniek zich bewezen. Precies zoals Peugeot belooft is de 508 serieus snel, uiterst capabel en desondanks opmerkelijk zuinig.
En toch zijn er twee grote problemen. Het eerste zit in het prijskaartje. Vanwege de keuze voor plug-inhybride techniek is de 508 Peugeot Sport Engineered uiterst kostbaar. Voor hetzelfde geld bieden volledig elektrische auto's nog veel betere prestaties. Op de koop toe zijn ze nog comfortabeler en voordeliger in het gebruik.
Tenslotte legt de standaard 508 de lat al heel hoog. Bij sommige auto's is het verschil tussen de alledaagse versie en de sportieve versie groot. Echter, de standaard 508 ziet er al heel goed uit, weet zich al te onderscheiden met de iCockpit en biedt al bovengemiddeld veel rijplezier. Noodgedwongen zoekt Peugeot het daarom in extremen, die op de openbare weg nauwelijks tot hun recht komen. De "Peugeot Sport Engineered" levert daarom niet meer rijplezier, maar legt de grenzen wel verder.