Porsche 911 2.4 E Ölklappe Ordered new from the factory with the leather-trimmed four-bar steering wheel/ air conditioning/ S-type dials/ front roll bar and sunro

€ 134.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 36.434 km
Deuren 2
Kleur Paars Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Porsche 911 2.4 E Ölklappe Ordered new from the factory with the leather-trimmed four-bar steering wheel/ air conditioning/ S-type dials/ front roll bar and sunro


€ 134.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 36.434 km
Deuren 2
Kleur Paars Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Tellerstand: 22.639 mijlen
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Porsche 911, wie moeten we nog uitleggen wat voor een auto dat is? Wereldberoemd, en dat al vele decennialang. Sinds de 911 in 1964 verscheen is hij niet meer weg te denken uit de geschiedenis van het automobiel en siert hij in poster-vorm menig jongenskamer is het voor velen een droom om ooit een 911 te bezitten.

De 911 die u hier ziet is een in een schitterende en spat zuivere toestand verkerende 2.4 E uit 1972. Kenners voelen hem al aankomen: het betreft hier de zogenaamde ölklappe, de variant met de externe olievulklep achter het passagiersportier. Dit klepje verdween net zo plotseling als dat het kwam, aangezien het veel werd verward met het tankklepje voor de brandstof. Zodoende is de ölklappe alleen in 1972 geproduceerd.
Onder de motorkap ligt een schitterende 2,4 liter luchtgekoelde 'flat six'. In dit geval worden de zes cilinders gevoed door twee driedubbele Weber-carburateurs, die met een fraaie kelken met roosters niet alleen een lust voor het oog zijn maar ook zorgen voor een prachtig aanzuiggeluid. Origineel werd de 'E', als opvolger van de 'L' gevoed door mechanische brandstofinjectie maar geen liefhebber van klassieke auto's zal deze (terug te bouwen) modificatie vervelend vinden. De matching numbers krachtbron werd al eens volledig gereviseerd, waarbij ook de vijfversnellingsbak niet werd overgeslagen.

Deze 911 is uitgevoerd in de geliefde en niet veel voorkomende kleur Aubergine. De ölklappe werd al eens voorzien van een nieuwe laklaag en die paarse laklaag oogt nog zeer fris. 'Als nieuw' vinden we net een brug te ver, met een minimaal gebruiksspoor hier of daar, maar het komt in de buurt. De Porsche maakt een zeer prettige indruk, van welke hoek u ook naar de auto kijkt. Wat ook direct opvalt zijn de perfect ogende 14" Fuchs-wielen met een zeer frisse set Cooper Cobra Radial G/T-banden en de af-fabriek leverbare Touring-schijnwerpers.
Het interieur van de E is grotendeels origineel. De voorstoelen zijn eens opnieuw bekleed met het originele materiaal maar de rest is nog hoe het de fabriek in 1972 verliet. Het zorgt voor een prachtige en sfeervolle ambiance. Originele hemelbekleding, originele tapijten, de hele auto oogt uitzonderlijk 'echt'. Af-fabriek werd deze 911 afgeleverd met airconditioning, vandaar de aan de onderzijde van het dashboard geplaatste luchtroosters. De airco is ooit al eens verwijderd maar het ventilatiesysteem is nog aanwezig. Het lederen stuurwiel, dat tot de standaarduitrusting van een E behoort, verkeert net als de S-type wijzerplaten, de uitschuifbare zijruiten achter en het afsluitbare dashboardkastje in een zeer goede staat.

De auto wordt geleverd met het door de dealer afgestempelde onderhoudsboekje, het garantieboekje, de sleutelkaart en het instructieboekje. Deze w

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie