Bouwjaar | 28-02-1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.164 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.400 cc |
Vermogen | 103 kW (140 pk) |
€ 62.911,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.164 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.400 cc |
Vermogen | 103 kW (140 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf van Schaik |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Jupiterweg 1 |
Postcode | 8938 AD |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)58 - 2139112 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autovanschaik.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modeljaar: 2024
Tellerstand: 70.938 mijlen
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Gewichten
Ledig gewicht: 1.062 kg
Laadvermogen: 338 kg
GVW: 1.400 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze Porsche 911 T TARGA is in ``driver condition``. Auto is uitgevoerd met het bekende en redelijk zeldzame olieklepje achter de rechter deur op spatbord. Naar schatting zijn van deze zogenaamde OLKLAPPE maar ongeveer 1750 auto`s gebouwd in de bouwjaren1971/72. Hij is uit de productie genomen omdat in het olieklepje per ongeluk benzine werd getankt wat de motor niet ten goede kwam en veelal resulteerde in het plaatsen van een andere motor. Deze auto is in 2016 in Nederland geïmporteerd en komt oorspronkelijk uit de USA ,Colorado ,waar hij destijds in 9 jaar tijd grotendeels gerestaureerd is en voorzien van de rode kleur (voorheen aubergine). Auto is derhalve niet meer origineel. Start, schakelt (5 versnelling) en rijdt heel goed. Uitgevoerd met MFI injectie systeem (USA) i.p.v. carburateurs (Europa) . Het Targa-dak is keurig in orde en sluit overal netjes aan. USA bumpersteunen aanwezig. Er is een taxatie rapport van 100.000 euro. Oldtimer en APK vrij. Ideaal voor iemand die wil rijden i.p.v. verzamelen. Voor meer informatie belt u met Autobedrijf van Schaik 058-2139112
= Bedrijfsinformatie =
Op onze website WWW.AUTOVANSCHAIK.NL,staan al onze auto's met een zeer uitgebreide FOTOREPORTAGE.Voordat wij onze auto's te koop aanbieden gaan ze eerst naar de werkplaats voor een uitgebreide inkoopcheck en worden ze verkoop klaar gemaakt.Onze genoemde prijzen zijn inclusief recente APK en tenaamstellen ,kilometergarantie(nationale autopas).Tegen meerprijs is er garantie mogelijk, een half jaar autotrust garantie of bovag garantie.Wilt u uw auto rechtstreek aan ons verkopen, dan is dat mogelijk, surf naar de site: WWW.CONTANTGELDVOORJEAUTO.NL.De voordelen op een rijtje: Bovag bedrijf,garantie,N.A.P,jonge en meestal van de eerste eigenaar afkomstige auto's,aantoonbare onderhoudshistorie, inruil van auto,boot,motor,caravan en camper mogelijk,ruime financieringsmogelijkheden
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.