Bouwjaar | 10-06-1983 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 219.449 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.993 cc |
Vermogen | 192 kW (262 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-06-1983 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 219.449 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.993 cc |
Vermogen | 192 kW (262 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewichten
Ledig gewicht: 1.140 kg
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.470 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 31 - € 35 per kwartaal
De Porsche 930, zoals de vroege 911 turbo bekend staat, is tot legende uitgegroeid en heeft de magische combinatie van schitterende lijnen, agressieve uitstraling, de naam gevaarlijk te zijn voor onervaren bestuurders en een turbo. Waar er tegenwoordig bijna geen auto met brandstofmotor is zónder turbo, heeft de Porsche 911 de 'vermogensbooster' gemaakt tot hoe hij vandaag de dag nog steeds bekend staat.
Porsche komt in 1975 op de markt met de 911 Turbo, een auto die is uitgerust met de 3.0 zescilinder boxer met een grote KKK-turbocharger. Met een compressie van 6,5:1 levert de motor 260 pk en een enorme lading koppel. De krachtbron van de 911 is dermate agressief dat het de auto de bijnaam 'Widow Maker' oplevert. De grote turbo doet onderin de toeren weinig en komt er in de middenregionen van het toerengebied in één keer hard in. Precies het gebied waarin menig eigenaar destijds aan het accellereren is van een snelwegoprit of lange bocht. In 1978 wordt de motorcapaciteit vergroot tot 3,3 liter en daarmee stijgt het vermogen naar 300 pk.
De Porsche 930 Turbo die we hier aanbieden is er eentje die gerust zeer bijzonder genoemd mag worden. Met originele onderdelen van de zeer gelimiteerde Turbo S is dit wellicht 'the next best thing'. De oliekoeler, zeldzame voorspoiler en louvres vóór de achterwielen duiden op iets speciaals en simpel gezegd is deze 3.3 Turbo dat ook.
De auto komt van een zeer vakbekwaam Porsche-kenner. De conditie van de auto laat zich dan ook omschrijven als perfect en heel eerlijk: bij het aanschouwen van de auto is dat ook direct duidelijk, kenner of niet. Een auto die in werkelijk prachtige staat verkeert en dan niet 'voor zijn kilometerstand' maar simpelweg voor welke kilometerstand dan ook. De lak is in een prachtige conditie, zonder gebreken of krassen en ook alle andere delen van de carrosserie zijn uitstekend in orde. Passingen zijn zoals ze behoren te zijn en details als raamlijsten, rubberdelen zoals de vleugel en de iconische 16" Fuchs-wielen: zo hoort een 930 er bij te staan!
Ook in het interieur is het één en al perfectie. Deze Porsche laat zien dat de kwaliteit die men bijna veertig jaar geleden leverde ongekend hoog was. Niet alleen is alles mooi en doordacht, het is ook nog eens kwalitatief dermate hoogwaardig dat de 930 er vandaag de dag nog steeds schitterend bij staat.
De bekleding van de stoelen, fraai zwart leder, is in een ontzettend mooie staat en zonder beschad
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.