Porsche 911 3.6 Coupé

€ 92.964,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 30-06-1990
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 181.964 km
Deuren 2
Kleur Paars Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.600 cc
Vermogen 185 kW (252 pk)

Algemeen

Bouwjaar 30-06-1990
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 181.964 km
Deuren 2
Kleur Paars Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.600 cc
Vermogen 185 kW (252 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam TwinSpark Racing Engineering B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Frankfurtstraat 34
Postcode 1175 RH
Plaats Lijnden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 11072440 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.twinsparkracing.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: aug 1988 - sep 1994

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u

Maten
Wielbasis: 227 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.290 kg
Laadvermogen: 400 kg
GVW: 1.690 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal

TwinSpark Racing biedt met trots deze prachtige Porsche 911 964 Carrera 2 aan. Deze auto verliet de fabriek in 1991 als 911 964 Carrera 2 met handgeschakelde transmissie en werd nieuw geleverd door Porsche Zentrum Kaiserslautern. Dit exemplaar is smaakvol aangepast met Recaro Pole Position Classic stoelen met Pepita bekleding, RS-stijl interieur, een Heigo rolkooi, groene veiligheidsgordels, een houten versnellingspook en nog veel meer. Bovendien is de motor deels gereviseerd, inclusief een nieuwe RS-koppeling en vliegwiel en een Mass Airflow-upgradekit, resulterend in 285 pk.

Details
964 Carrera 2 Handgeschakeld
Volledig opnieuw gespoten in Oak Green Metallic 22L
Gedeeltelijke motorrevisie inclusief startmotor en dynamo
Wevo verbeterde motorsteunen
964 Mass Air Flow-upgradekit resulterend in 285 pk
Nieuwe RS-koppeling en vliegwiel
RS-stijl interieur met RS-deurpanelen, achterbank verwijderd en lichtgewicht tapijt
Duitse levering: Deutschland C00
Groene veiligheidsgordels
Heigo rolkooi
964 Turbo big brake kit gespoten in Oak Green Metallic met gouden "Porsche" logo
18 inch BBS E88 wielen met Michelin PS2 banden
Wordt verkocht met een verse service en nieuwe "APK"
Porsche GT2 stuur uitgevoerd in alcantara met groene stiksels
Recaro Pole Position Classic stoelen met Pepita bekleding
Houten versnellingspook
AST Coilover onderstel
Nieuwe draagarmen, spring plates en rubbers
993 achterspoiler met 3e remlicht
RS voorbumper met luchtinlaten
RS achterbumper
Cuprohr uitlaat

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie