Bouwjaar | 03-06-2006 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.472 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 352 kW (479 pk) |
€ 89.997,-
Algemeen
Bouwjaar | 03-06-2006 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 114.472 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 352 kW (479 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Witmer & Odijk |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Wasbeeklaan 3A |
Postcode | 2361 HG |
Plaats | Warmond |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)71 - 5790534 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.witmerodijk.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jul 2006 - aug 2008
Technische informatie
Koppel: 620 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 67 liter
Acceleratie (0-100): 3,9 s
Topsnelheid: 310 km/u
Ledig gewicht: 1.585 kg
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,8 l/100km (1 op 7,8)
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
De beroemde Porsche turbo had vanaf de eerste modellen die in 1975 verschenen al als puntje van kritiek dat er voordat de turbo of turbo's 'inkwamen' weinig gebeurde met de auto. Pas wanneer er grotere hoeveelheden verbrand mengsel door de turbo ging 'ontplofte' de auto. Ieder type ging er voor zijn tijd dan ook angstaanjagend vandoor echter wel met een turbolag die niet iedereen kon waarderen. Met de komst van de 997 Turbo bood Porsche hier middels Variable Turbine Geometry een oplossing voor. Een techniek die in de dieselindustrie al langer beproefd gebruikt werd. Eenvoudig gezegd veranderd de stand van de schoepen in de Turbo's met het toerental mee waardoor ook op lage toeren de Turbokracht voelbaar is. En het werkt inderdaad als zodanig, de 'lag' (het Turbogat) verdween. Bij 1950 toeren is het volledige vermogen al beschikbaar. En natuurlijk steeg het absolute vermogen wéér. Om dit alles veilig op de weg te houden heeft ook de 997 Turbo vierwielaandrijving, ditmaal gecombineerd met geavanceerde systemen als PSM, PTM en PASM. De betekenis van al deze afkortingen leg ik u tijdens een bezichtiging van deze krachtpatser graag persoonlijk uit. Wat ze dóen ook, uit ervaring. Deze 997 Turbo is door de eerste eigenaar besteld met een echte rijdersconfiguratie voor ogen zonder eerst zijn vermogensbeheerder te bellen. Zo bestelde hij de (comfortabele) sportstoelen met kunststof kuipen, keramische remmen en het interessante Sport Chrono Pakket wat middels een tijdelijke (10sec) overboost voor 60Nm extra koppel zorgt. De geschiedenis, kleurstelling, kilometerstand, keramische remmen en het prijskaartje maken deze 997 Turbo zonder twijfel de meest aantrekkelijke die er momenteel te koop is. Inclusief garantie, nieuwe APK en onderhoudsbeurt. Zoals eerder genoemd zeer compleet; automatische climat control, een volledig in zwart leer uitgevoerd interieur, BOSE luidsprekersysteem met subwoofer, electrisch verstelbare sportstoelen, electrisch schuifdak, stoelverwarming, Parc Distance Control voor en achter, Sport Chrono Package, boordcomputer, keramische remschijven, derde ruitenwisser, Porsche Stability Management, Porsche Active Suspension Management, xenon verlichting, cruise control, etc. Een bijzondere vermelding verdient de aanwezigheid van een nieuw origineel door Porsche geleverd PCCM audio/entertainment/navigatie systeem,
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.