Bouwjaar | 31-03-2005 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 210.090 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.824 cc |
Vermogen | 261 kW (355 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 31-03-2005 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 210.090 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.824 cc |
Vermogen | 261 kW (355 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AutoHolwerda |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | de Klim 9A |
Postcode | 9202 TM |
Plaats | Drachten |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 36330647 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoholwerda.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Porsche 911 Cabrio 3.8 Carrera S | Chrono| H6 | Youngtimer!
Scherpe prijs wegens aanschaf andere sportauto.
Hierbij presenteren wij de tweede keer een Porsche 911. Deze keer wederom een 997 en deze keer een Carrera S. Maar waar het de vorige een coupe was hebben we hier een cabriolet en dat is qua beleving toch heel wat anders dan een coupe. Daarover later meer. Wij zijn trots om deze 911 te mogen presenteren en nodigen u ook graag uit voor een kennismaking met ons bedrijf en deze fraaie 911.
Beleving:
Een Porsche beleef je, dat begint al met het starten. De sleutel breng je aan de linker kant van het stuur in het contact slot, zodra je deze omdraait hoor je de zware 3.8 liter grote boxermotor aanslaan. Wat echt koud al een hele beleving is, het klinkt bijzonder, zelfs koud al. Zodra je wegrijdt valt op hoe direct de besturing en koppeling is. Nadat je de auto gestart hebt zie je voor je een aantal meters waaronder de olietemperatuur, deze dient voor prestaties minimaal op 90 graden te staan. Hiervoor dien je toch een kleine 15 km te rijden, tijdens die eerste kilometers valt op hoe makkelijk deze handgeschakelde 911 zich laat rijden. Dagelijks zou je ermee prima zowel kleine als grote afstanden mee af kunnen leggen. Ook onderin heeft de 911 gelijk kracht en voelt hij zeker niet langzaam aan. Maar de beleving zit vanaf zo'n 3000-3500 toeren tot 7000 toeren. Breng je de motor in dat toerengebied dan kun je in elke versnelling weer ervaren wat een prachtig geluid dit ding produceert. Schakel je terug tijdens het afremmen dan trakteert deze auto de inzittenen nog op een heerlijke geluid uit het uitlaatsysteem. Doordat het een cabriolet is, hoor je het geluid van de boxer nog beter. De Porsche 911 Carrera S is een heerlijke cruiser maar ook echt een pure sportauto.
Prestaties & wegligging:
Waar een Porsche om bekend staat is zijn prestaties. Dit exemplaar met z'n 355 pk is in staat om in 4.8 seconden naar de 100 km/u te sprinten en heeft een top van maar liefst 293 km/u. Deze prestaties gaan zonder enige drama, want de 911 heeft een voorbeeldige wegligging. Geen speelse auto zoals de Nissan 370z die wij ook in de verkoop hebben. Bij deze sportauto geen spinnende banden maar pure balans en de optimale prestaties. De brede achterbanden in de maat 295/30/19 dragen bij aan deze stabiliteit. Doordat de auto zo voorbeeldig op de weg ligt, heb je nauwelijks in de gaten dat je met een achterwielaandrijver op pad bent. De 997 duikt voorbeeldig neutraal tot onderstuurd de bocht in. Last van een zware motor achter de achteras heb je nauwelijks, ook niet in de regen. In principe kan iedereen veilig met deze machine op pad. Dit exemplaar is voorzien van de adaptieve schokdempers, hiermee kun je de auto in sportstand zetten en dan ligt hij nog steviger op de weg.
Deze 911 Carrera S:
Dit exemplaar origineel in Nederland geleverd, is een versie met de handbak wat bij cabrio's minder vaak voorkomt. Maakt
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.