Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 1.610 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.000 cc |
Vermogen | 176 kW (240 pk) |
€ 197.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 1.610 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.000 cc |
Vermogen | 176 kW (240 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cool Classic Club B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 3 |
Postcode | 1411 AN |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coolclassicclub.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewichten
Ledig gewicht: 1.080 kg
Laadvermogen: 320 kg
GVW: 1.400 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
"Niet bepaald politiek correct. (Wat is een betere reden?)'' - Porsche Duitsland
De Porsche 911 Einspritzer Targa is een betoverende schoonheid uit de geliefde (eind)jaren 60, een tijd waarin tankstations nog bemand waren, sigaretten de verjaardagstafels sierden en de hippiecultuur de heersende normen uitdaagde.
De iconische Targa-top biedt de sensatie van rijden met de zon op je hoofd, het strakke ontwerp van de Targa Bar en het gemak van een hardtop. Dit specifieke exemplaar is een maatwerkproject en draagt de ziel van de vorige eigenaar, die het met liefde heeft behandeld en de aandacht heeft gegeven die het verdient.
Laten we nu praten over de unieke eigenschappen, te beginnen met de kleur. Wunschfarbe Kristalblauw, een van de zeldzaamste op maat gemaakte kleuren, slechts gedurende een beperkt aantal jaren aangeboden door Porsche. Naar verluidt hebben slechts 75 (!!!) voertuigen de Porsche-fabriek in Stuttgart in deze kleur verlaten. Het is perfect gerestaureerd, met niet alleen nieuwe en frisse onderdelen, maar ook met perfect passende naden overal.
Maar het echte hoogtepunt is de 3.0-liter motor. En nee, dit is geen bijeenkomst met kaas en worst in plastic bakjes, maar een feest dat nog jarenlang voortduurt.
Deze prachtige auto is uitgerust met een krachtige 3.0-liter motor, voorzien van nieuwe hoogwaardige zuigers in combinatie met zes individuele gasklephuizen (ITB's), die zorgen voor indrukwekkende versnelling. Daarnaast zorgt een computergestuurde injectie voor een optimale brandstofverdeling. De computer regelt via een op maat gemaakte kabelboom de juiste cilinder op het juiste moment voor de perfecte hoeveelheid benzine (ook bekend als sequentiële injectie). Dit alles wordt gecontroleerd door sensoren en indien nodig in realtime aangepast door de computer. Het feest wordt compleet gemaakt met een racevliegwiel en een aangepaste versnellingsbak voor naadloos schakelen.
In combinatie met de stabilisatoren rondom zorgt deze opstelling voor een ongekende rijervaring. De auto reageert onmiddellijk op het gaspedaal en de volledig roestvrijstalen uitlaat zorgt voor een auditieve traktatie. Geloof ons, voorbijgangers zullen hun nek omdraaien.
Neem plaats achter het stuur en maak je klaar voor een samensmelting van klassieke elegantie en moderne technologie. Een win-winsituatie.
Vergeet niet
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.