Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.647 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.647 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carrosso Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Eekstraat 2 |
Postcode | 8375HN |
Plaats | Oldemarkt |
Land | België |
Telefoon | +31625351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carrosso.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Modles disponibles: 1964 - 1973
Code du modle: 911
Couple: 183 Nm
PBV: 995 kg
Dimensions (Lxl): 4135 x 1610 cm
Empattement: 2.271 cm
Couleur intrieure: beige
Classe d'mission: Euro 0
Livrets: Prsent
1969 Porsche 911 S Coup
- Peut-tre la version la plus dsirable de la 911
- Excellentes caractristiques de conduite
- Version la plus puissante (170 ch)
- Construite seulement 1 492 exemplaires
- Livrets d'origine disponibles
- Rcemment entirement restaure
- Magnifique finition en bleu mtallis avec jantes Fuchs
- Siges sport
- Matching numbers
- Bote de vitesses 5 rapports
- Certificat de naissance de Porsche
Le rve de tout amateur de Porsche : une 911 S de la premire gnration. La version la plus puissante avec le moteur boxer 6 cylindres de 2,0 litres. Ce moteur est le premier moteur injection mcanique dans une Porsche et produit 170 ch. Cet exemple concerne galement le modle dit du programme B introduit en 1969. Ce modle perfectionn prsente des caractristiques de conduite nettement meilleures, principalement grce la rduction du poids et une bonne rpartition des masses. Avec seulement 995 kg, la 911 S de 1969 est la version la plus lgre de la 911 "2,0 litres" de premire gnration. Ce coup "matching numbers" en "Metallic Blue" avec intrieur beige et jantes Fuchs est non seulement un plaisir conduire, mais aussi un tableau contempler. Cette couleur est l'une des couleurs spcialement disponibles partir de 1968.
La voiture a t immatricule le 28 fvrier 1969 et expdie au concessionnaire en Floride (USA), o elle a t livre son premier propritaire Sarasota (Floride) le 18 juillet 1969. Les livrets de livraison et de garantie d'origine sont toujours prsents ! En 2021, la voiture a t importe aux Pays-Bas. Le climat ensoleill de la Floride a permis la voiture de rester en parfait tat de rouille. Rcemment, la voiture a t entirement restaure, et de nombreux documents sont prsents. La voiture est donc en excellent tat : peinture immacule, intrieur comme neuf, moteur et coffre secs comme de l'eau de roche. La conduite e
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.