Porsche 911 Carrera 3.0 Rare and sought after Matching Numbers Carrera 3.0. European version, rebuilt mechanics, extensive history and restoration file. Porsche c

€ 102.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 160.192 km
Deuren 2
Kleur Zilver Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Porsche 911 Carrera 3.0 Rare and sought after Matching Numbers Carrera 3.0. European version, rebuilt mechanics, extensive history and restoration file. Porsche c


€ 102.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 160.192 km
Deuren 2
Kleur Zilver Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieur: Zwart, Leder/stof
Motorrijtuigenbelasting: geen

In 1976 verschijnt de 911 Carrera 3.0. Een, zo blijkt later, zeer bijzondere uitvoering want er worden gedurende de twee jaar dat hij leverbaar is slechts 3.687 stuks gebouwd. De 3.0 Carrera wordt uitgerust met drieliter motor uit de 930, maar dan zonder turbo. Met 200 pk is hij krachtiger dan de gewone 911 van dat jaar. Deze motor zou later uitgroeien tot de krachtbron voor alle modellen die volgden, van de 911 SC tot en met de Carrera 3.2.

De 3.0 wordt wel eens aangeduid als de ingetogen versie van de 2.7 RS en 2.7 Carrera. Ingetogen dan vooral in verschijning, qua prestaties is hij vergelijkbaar en in de hoogste versnelling zelfs sneller dan zijn illustere voorgangers.

Deze 911 Carrera 3.0 werd nieuw geleverd in 1977 in Verona, Italië. Later vervolgde de 911 zijn leven in Duitsland om uiteindelijk naar Nederland te verhuizen. Sindsdien heeft de Carrera een uitstekend leven met de beste zorg die je je maar kunt wensen.

Onder die zorg valt bijvoorbeeld de volledige en zeer vakkundig uitgevoerde motorrevisie een jaar geleden. Uitgevoerd bij een specialist, waarbij zowel de facturen als ook de fotoreportage van de revisie duidelijk laat zien dat de drieliter in fantastische staat verkeert. Een jaar daarvoor zijn zowel de versnellingsbak als ook de koppeling volledig gereviseerd en waar mogelijk vernieuwd. Kortom: rijden doet de Carrera simpelweg verbluffend goed. Ook alle andere techniek is zorgvuldig bijgehouden, er is geen cent bespaard op het onderhoud van deze Porsche.

De zilvergrijze carrosserie is netjes te noemen met keurig lakwerk. Passingen zijn allemaal erg netjes en zaken als verlichtings-, rubber- en kunststofdelen zijn allen in een uitstekende staat verkerend.

Het interieur is bijzonder netjes, met af fabriek zwart kunstleder met de zeer geliefde krijtstreep stoffen bekleding op de middendelen van de zittingen. Het gehele interieur is bijzonder netjes en doet zeer origineel aan. Niet zo heel vreemd, met een originele, gedocumenteerde kilometerstand van 144.000 kilometer geeft zo'n kwalitatief hoogwaardig Porsche-interieur nog geen krimp.

Bij de auto komt een flinke ordner met rekeningen, fotoreportages van de revisies, brochures en de originele boeken. Laten we ook het 'geboortedocument' van Porsche niet vergeten, dat de echtheid en de kloppende motor van deze bijzondere auto onderstreept.

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie