Bouwjaar | 01-07-2005 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 96.218 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.179 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
€ 27.900,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-2005 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 96.218 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.179 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 235/40 R18
Bandenmaat achter: 265/40 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,5 s
Topsnelheid: 268 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 433 x 180 x 130 cm
Wielbasis: 241 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.383 kg
Laadvermogen: 247 kg
GVW: 1.630 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,4 l/100km (1 op 9,6)
Brandstofverbruik in de stad: 15,2 l/100km (1 op 6,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,7 l/100km (1 op 13,0)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
| Youngtimer | Lage kilometerstand | 100% Historie | Sportstoelen | Lederen bekleding | Stoelverwarming | PCM multimediasysteem | Navigatiesysteem | Dual Zone Climate control | Cruise control | Xenon verlichting | Originele Porsche breedset | BTW auto | 2005 | 96.218 km | EUR 27.900 incl. BTW |
Porsche Boxster S 3.2 (280pk)
Met een scherpe sneer uit de enorme uitlaatmonding midden achter de Boxster schiet de toerenteller voorbij 5.000 tpm. Bovenin in de toeren is de Boxster pas echt snel. En dat geluid...verslavend! Men kan van alles zeggen over de Boxster, maar het is een echte Porsche. Zo rijdt hij, zo klinkt hij en zo voelt hij ook. Dit is fun to drive!
De Boxster S beschikt over de 3.2 boxermotor met 6 cilinders. Hij ligt vlak achter je rug en voor de achteras en dat maakt het een middenmotor. Dat merk je want de Boxster heeft een waanzinnige balans en dus een echt stuurmanskarakter met overdaad aan grip en vermogen. De 280pk sterke 3.2 heeft weinig moeite met de amper 1.300 kilo wegende Boxster. In een luttele 5,5 seconden accelereer je vanuit stilstand naar 100 km/h en ook daarna houdt het feest niet op. De versnelling lijkt eindeloos en eindigt pas bij 268 km/h. Dit is de handgeschakelde 6-versnellingsbak en dat geeft een extra fun-dimensie aan de auto. In 2005 waren de automaten niet dermate snel dat een handbak in deze jaren de betere keuze maakt. Het heft in eigen hand. En dat is belangrijk op het moment dat je hem de sporen geeft en je zeker wilt zijn dat je een bocht in gaat in het juiste verzet. Ook bij rustig cruisen is deze versnellingsbak een genot. Met zes versnellingen kun je de toeren laag houden. Het brede karakter van de Boxster overall maakt het een geschikte cabrio voor vele doeleinden.
De sofftop ligt stijlvol - immers niet zo rommelig opgepropt als bij menig cabriolet - opgeborgen achter de voorstoelen. Tussen de hoofdsteunen een windscherm om de coup in model te houden. In enkele seconden ontdoet de auto zich van zijn dak. Dit alles gaat met een druk op de knop. Deze Boxster is voorzien van vele luxe opties. De opties die eigenlijk o
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 718 Boxster | Het hart op de juiste plaats
Groot nieuws bij Porsche! Of eigenlijk... vreemd nieuws. De Boxster is voortaan voorzien van viercilinder motoren in plaats van de gebruikelijk zescilinder motoren. Dat lijkt dus een achteruitgang en geen vooruitgang. En om de verwarring compleet te maken, is de naam veranderd van "Boxster" in "718 Boxster". Gelukkig zit het hart nog steeds op de juiste plaats...
De Porsche Boxster heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2017. Die facelift betreft niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek. Daarom is de Boxster in alle opzichten weer bij de tijd.
Plus
- uitmuntende rijeigenschappen
- viercilindermotoren sterker, zuiniger en levendiger dan zescilinder
- zelfde kwaliteitsgevoel als bij duurdere Porsches
Min
- bombastisch geluid Bose audiosysteem
- minimale bergruimte in interieur
- relatief lange remweg
Conclusie
De Porsche Boxster heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2017. Die facelift betreft niet alleen het uiterlijk, maar ook de techniek. Daarom is de Boxster niet alleen bij de tijd wat betreft uiterlijk en uitrusting, maar ook wat betreft de rijeigenschappen.
Zo is de Boxster voortaan voorzien van dezelfde besturing als Porsche's topmodel: de 911 Turbo. Dat zorgt voor nog meer gevoel en een nog betere controle over de auto. Om Porsche's instapmodel voordeliger te maken in aanschaf en gebruik, zijn de zescilinder motoren vervangen door viercilinders. Vrees niet: de viercilinders zijn dankzij geavanceerde turbotechniek sterker dan de zescilinders die ze vervangen.
Tenslotte die naam. 718 verwijst naar succesvolle Porsche racewagens met viercilinder motoren uit de jaren '50 en '60. Ook wat dat betreft heeft de Boxster het hart nog steeds op de juiste plaats!