Porsche Cayenne S Transsyberia

€ 169.900,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 19-05-2005
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 59.986 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.500 cc
Vermogen 283 kW (385 pk)

Algemeen

Bouwjaar 19-05-2005
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 59.986 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.500 cc
Vermogen 283 kW (385 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Porsche Centrum Twente
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Birnieweg 9-11
Postcode 7418 HH
Plaats Deventer
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.porschecentrumtwente.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare stoelen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • startonderbreker
  • stuurbekrachtiging
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: 2006 - 2024

Technische informatie
Koppel: 420 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 100 liter
Acceleratie (0-100): 7,2 s
Topsnelheid: 242 km/u

Maten
Wielbasis: 286 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 2.220 kg
Laadvermogen: 860 kg
GVW: 3.080 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 14,9 l/100km (1 op 6,7)
Emissieklasse: Euro 4

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 470 - € 535 per kwartaal

Garantie
Garantielabel: Porsche Approved

De Cayenne S Transsyberia. 1 van de 26 originele exemplaren wereldwijd.

Porsche Newsroom persbericht:

It all started in 2006 with a one-two finish by a pair of Cayenne S models in the third running of the Rally Transsyberia. Porsche engineer Jürgen Kern and his Russian co-driver, as well as another German-Spanish private entry, topped the field of 28 teams after a challenging 10,000 kilometres-plus event from Berlin via Moscow, Novosibirsk, Mongolia, Irkutsk and Lake Baikal. Kern, whose full-time job was testing and developing the first-generation Cayenne, and his colleagues had made only relatively minor adjustments to the two production Cayennes for the competition: the air suspension with an off-road technology package including anti-roll bar and locking differential was available as a factory option. Added to this were robust off-road tyres, full-length underbody panelling, a snorkel air filter with a roof-level intake, and rally accessories such as a winch and four auxiliary headlights.

The commanding performance of the two near-standard Cayenne S in navigation tests over unfamiliar terrain, extreme off-road and water driving in the Gobi Desert, and time trials on dirt tracks in Mongolia sent an unmistakable message to Porsche management. As a result, the sports car manufacturer expanded its customer sports programme to include an exclusive limited run of 26 Cayenne S Transsyberia models. The sporty off-roader was developed using the Cayenne S as a starting point and was specifically optimised for participation in long-distance rallies. Private teams were to use it to tackle the 2007 Transsyberia Tour over 6,200 kilometres from Moscow across Russia to Ulaanbaatar in Mongolia.

"All the teams were independently run, with the servicing organised by Porsche," recalls Jürgen Kern, whose responsibilities included looking after those who didn't make it to the finish line. "One vehicle landed out of control after a 20-metre jump and rolled several times. The force of the impact ripped the engine right out of the car and separated the gearbox from the engine." The driver and front passenger emerged unscathed thanks to the Transsyber

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche Cayenne (2002 - 2010) | Peper en zand

Porsche en sportwagen horen bijelkaar als peper en zout. Een Porsche combineert meer dan pittige prestaties met een scherp gelijnd uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen rijden als een echte Porsche?

Autotest | Porsche Cayenne (2002 - 2010) Peper en zand

Een terreinauto van een sportwagenfabrikant? Porsche bewijst dat het kan. De Cayenne stuurt niet zo goed als andere Porsches, maar veel beter dan andere SUVs. Ook vaardig in het terrein.

Plus

  • uitstekend weggedrag
  • ook vaardig in het terrein
  • zeer comfortabel

Min

  • matige prestaties voor een Porsche
  • geen Porsche-gevoel
  • matige klank audiosysteen

Conclusie

Een Porsche heeft een bijzondere aantrekkingskracht, een magie die iedere rit tot een feest maakt. In de hier gereden basisuitvoering van de Cayenne lijken die ingrediënten te ontbreken. De prestaties van het instapmodel zijn daarmee goed, maar lang niet zo goed als die van de Porsche sportwagens. Ook de wegligging is goed (vooral in de sport-stand), maar niet zo goed als die van de Porsche sportwagens.

Maar ... in vergelijking met andere SUV's is de Cayenne wel degelijk een bijzondere auto. Wat in vergelijking met andere Porsches matig is, is in vergelijking met andere SUV's juist uitstekend. Bovendien beperken de talenten van de Cayenne zich niet tot een bovengemiddeld goed weggedrag, de auto presteert ook in het terrein. Peper en zand, wat een combinatie!

Deel deze advertentie