Bouwjaar | 21-04-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.514 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-04-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.514 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Arp Specials & Youngtimers |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Prismalaan Oost 15 |
Postcode | 2665 NW |
Plaats | Bleiswijk |
Provincie | |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 15638770 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoarp.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: 2007 - 2009
Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 100 liter
Acceleratie (0-100): 6,5 s
Topsnelheid: 251 km/u
Maten
Breedte: 196 cm
Wielbasis: 286 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.410 kg
Laadvermogen: 670 kg
GVW: 3.080 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 332 g/km
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 20,6 l/100km (1 op 4,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,2 l/100km (1 op 9,8)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 472 - € 517 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Prachtige facelift Cayenne 4.8 GTS op voorraad. Direct van 2e eigenaar met aantoonbaar slechts 91.000 km. De auto is van binnen tot buiten en onder tot boven in een krankzinnige nieuwstaat. De kleuren combinatie: Meteor Gray Metallic met zwart anthrazit Alcantara \ Lederen sport zetels en alcantara dakhemel. Ons exemplaar heeft bijna de gehele optielijst aangevinkt bij de aankoop en staat volledig in de 1e fabriekslak. De Auto is geleverd in Italië en komt van de 2e eigenaar. De 4,8 liter V8 van de GTS levert 405 pk. Dat is 20 pk meer dan de S. In combinatie met een 15% kortere overbrenging op de achteras geeft dit merkbaar veel meer dynamiek. Dat blijkt ook uit de fabrieks¬gegevens: de sprint naar 100 km/u duurt 0,5 seconden korter dan bij de S. De rijbeleving In het kort: Porsche is er in geslaagd een grote logge SUV te laten aanvoelen als een echte sportwagen. Het verschil in beleving met de Cayenne S is enorm. De GTS voelt heel anders aan, sportief en lichtvoetig met een enorme hoeveelheid rijplezier. Vooral in de sportstand hangt de auto heerlijk aan het gas en krijgt een hele andere karakteristiek dan in de neutrale instelling. Het gaspedaal reageert feller, de schakelmomenten van de Tiptronic-S worden sportiever geprogrammeerd en het gevoel zegt dat er in de elektronica nog veel meer - ten goede - verandert Die sportstand activeert tevens twee onderdrukventielen in de einddempers, waarmee de sportuitlaat het op een luid brullen zet. Een fantastisch geluid dat je volledig doet vergeten dat je in een SUV rijdt. Kortom een waanzinnig exemplaar met lage km stand in een zeldzame uitvoering.
Onderhoud:
21-04-2008 bij 38 km
10-03-2010 bij 9.724 km
16-01-2012 bij 21.350 km
30-11-2015 bij 43.755 km
21-05-2018 bij 56.109 km
09-06-2021 bij 69.231 km
13-03-2024 bij 91.514 km
Verder:
4 zeer goede zomerbanden, 2 originele sleutels, reservewiel, alarm klasse 3 en een lederen boardmap met alle boekjes en diverse facturen.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche Cayenne (2002 - 2010) | Peper en zand
Porsche en sportwagen horen bijelkaar als peper en zout. Een Porsche combineert meer dan pittige prestaties met een scherp gelijnd uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen rijden als een echte Porsche?
Een terreinauto van een sportwagenfabrikant? Porsche bewijst dat het kan. De Cayenne stuurt niet zo goed als andere Porsches, maar veel beter dan andere SUVs. Ook vaardig in het terrein.
Plus
- uitstekend weggedrag
- ook vaardig in het terrein
- zeer comfortabel
Min
- matige prestaties voor een Porsche
- geen Porsche-gevoel
- matige klank audiosysteen
Conclusie
Een Porsche heeft een bijzondere aantrekkingskracht, een magie die iedere rit tot een feest maakt. In de hier gereden basisuitvoering van de Cayenne lijken die ingrediënten te ontbreken. De prestaties van het instapmodel zijn daarmee goed, maar lang niet zo goed als die van de Porsche sportwagens. Ook de wegligging is goed (vooral in de sport-stand), maar niet zo goed als die van de Porsche sportwagens.
Maar ... in vergelijking met andere SUV's is de Cayenne wel degelijk een bijzondere auto. Wat in vergelijking met andere Porsches matig is, is in vergelijking met andere SUV's juist uitstekend. Bovendien beperken de talenten van de Cayenne zich niet tot een bovengemiddeld goed weggedrag, de auto presteert ook in het terrein. Peper en zand, wat een combinatie!