Saab 9-5 2.0t Exklusiv

€ 15.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 05-03-2011
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 249.337 km
Deuren 4
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.998 cc
Vermogen 161 kW (219 pk)

Saab 9-5 2.0t Exklusiv


€ 15.950,-

Algemeen

Bouwjaar 05-03-2011
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 249.337 km
Deuren 4
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.998 cc
Vermogen 161 kW (219 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Saabworld
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Rijksstraatweg 119
Postcode 7383 AN
Plaats Voorst
Provincie Gelderland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 10050290 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.saabworld.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • regensensor
  • sportstoelen
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 245/40 R19
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 240 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 501 x 187 x 147 cm
Wielbasis: 284 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.630 kg
Laadvermogen: 600 kg
GVW: 2.230 kg
Max. trekgewicht: 1.760 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 180 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Brandstofverbruik in de stad: 11,9 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,1 l/100km (1 op 16,4)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal

Je zou het absoluut niet zeggen, maar deze Saab 9-5 New Generation is inmiddels
ook alweer 13 jaar oud. Dat geldt op de eerste plaats voor de verschijning zelf,
want met zijn vloeiende lijnvoering van buiten en ronduit schitterende interieur
ziet dit model zit er gewoon nog altijd bij de tijd uit en doet amper onder voor
nieuwe auto's. Maar daarnaast gaat het zeker ook op voor dit specifieke
exemplaar. Want wat een frisse en nette auto is dit!
Dit is daadwerkelijk een van de allerlaatste Saabs ooit gebouwd uit het
allerlaatste bouwjaar 2011. Er zijn in totaal nog geen 12.000 9-5 NG's gebouwd.
Deze Saab is daarmee zeldzaam en gewild onder liefhebbers. Het lijkt
aannemelijk dat het model alleen maar gezochter zal worden, zeker een net
exemplaar als dit.
Het betreft een tweeliter viercilinder die dankzij z'n turbo een vermogen van 220
pk levert. Snel, geruisloos en uiterst comfortabel met de boterzacht schakelende
automatische zesbak. De zilvergrijze metallic lak verkeert in een zeer mooie staat
en ook het zwart leren interieur is prachtig en zonder beschadigingen. De auto is
afgeleverd met zwarte buitenspiegels en mooie vijfspaaks 18" velgen. De
standaarduitrusting van het model was al uitermate royaal, met onder meer
geweldige sportstoelen, verwarmd en elektrisch in alle mogelijke standen
verstelbaar. Maar ook een mooi kleurendisplay, dubbelzone automatische airco
en een digitaal dashboard waarop alle mogelijke informatie kan worden
opgeroepen. Deze 9-5 kreeg van zijn eerste eigenaar ook zaken als een head-up
display, en het zeer gezochte panoramadak. Een fantastische Saab!

You wouldn't say it, but this Saab 9-5 New Generation is now also 13 years old.
That applies first and foremost to the appearance itself, because with its flowing
exterior lines and downright gorgeous interior, this model simply still looks up
to date with styling that is hardly inferior to new cars. But besides that, it
certainly goes for this particular example. Because what a neat car this is!
This is actually one of the very last Saabs ever built from the very last year of
2011. Fewer than 12,000 9-5 NGs were built in total. This makes this Saab rare
and sought-after among the enthusiasts. It

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Saab 9-5 Sport Estate | Bescheidenheid kent geen tijd

Saab maakt auto's voor welgestelde maar tegelijkertijd uiterst bescheiden mensen. Een Saab wordt niet gekocht om indruk te maken op de buren, maar om zelf van te genieten. Wie een Saab koopt heeft succes geboekt, maar zit niet te wachten op roem of eeuwige glorie. De Saab 9-5 is op ruim 1.400 punten aangepast en terwijl menig ander merk van de daken zou schreeuwen een nieuwe auto te hebben, spreekt Saab heel bescheiden over een facelift. Bescheiden of niet, de vernieuwde 9-5 geeft alle reden tot een testrit.

Autotest | Saab 9-5 Sport Estate Bescheidenheid kent geen tijd

De vernieuwde Saab 9-5 Sport Estate rijdt goed, stuurt goed, is bijzonder veilig en heeft alle eigenwijsheden die een Saab uniek maken. Daarbij is de auto na de facelift weer helemaal van deze tijd.

Plus

  • ergonomisch goed doordacht
  • zeer ruim
  • gewaagde vormgeving

Min

  • stoelen niet geschikt voor ieder postuur
  • is op alle punten top, maar voelt als een doorsnee stationcar

Conclusie

De vernieuwde Saab 9-5 Sport Estate rijdt goed, stuurt goed, is bijzonder veilig en heeft alle Saab-eigenwijsheden die een Saab uniek maken. Daarbij is de auto na de facelift weer helemaal van deze tijd. Tegelijk blijft Saab de bescheidenheid zelve, want de auto scoort op alle vlakken zonder het ooit uit te schreeuwen.

Die bescheidenheid is zowel het sterkste als het zwakste punt van de auto. De 9-5 geeft de bestuurder op geen enkele manier het gevoel onderweg te zijn met een topmodel. De verwennerij en het superieure gevoel die bij een dergelijke auto horen blijven uit en daarmee ook het plezier dat bij een topmodel hoort. De vernieuwde Saab 9-5 deugt op alle punten, maar wie de extra ruimte van de 9-5 niet nodig heeft koopt meer Saab-gevoel voor minder geld met een 9-3.

Deel deze advertentie