Bouwjaar | 30-06-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 158.231 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
€ 12.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 30-06-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 158.231 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RDB Exclusief |
Contactpersoon | Richard |
Adres | Plotterstraat 10E |
Postcode | 1033 RX |
Plaats | Amsterdam |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 18313840 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rdb-exclusief.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 231 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 435 x 169 x 142 cm
Wielbasis: 252 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.235 kg
Laadvermogen: 515 kg
GVW: 1.750 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 148 - € 167 per kwartaal
Ter verkoop aangeboden:
Subaru Impreza 2.0 GT AWD Turbo Special met rolkooi
Deze Subaru Impreza is als een echte jongensdroom in onze collectie gekomen en heeft hier als showpaard haar dienst gedaan als versiering van ons pand. Na uitgebreid hiervan genoten te kunnen hebben mag ze plaats maken voor nieuw speelgoed.
Wij hebben voor deze Subaru alle onderdelen liggen om haar om te bouwen van een rechts naar links gestuurde variant. Tegen een meerprijs is deze ombouw dus ook mogelijk.
Wat maakt een Subaru zo uniek?
Rally-erfgoed, Boxermotor en Innovatie
Subaru heeft een rijke geschiedenis in de rallysport, waar het synoniem staat voor ongeëvenaard succes in het World Rally Championship (WRC) tijdens de jaren 90 en begin 2000. De legendarische Subaru Impreza, met zijn kenmerkende blauwe en gouden kleurstelling, groeide uit tot een icoon in de rallywereld. Onder de bekwame stuurmanskunst van coureurs zoals Colin McRae en Richard Burns, veroverde de Impreza meerdere kampioenschappen en bouwde een immense fanbase op.
Het geheim achter het rallysucces van Subaru ligt deels in hun toewijding aan geavanceerde vierwielaandrijvingstechnologieën, zoals het befaamde Symmetrical All-Wheel Drive-systeem (AWD). Gecombineerd met krachtige turbomotoren bood dit systeem uitstekende tractie, stabiliteit en prestaties op zelfs de meest uitdagende rallywegen wereldwijd.
Een andere cruciale factor in het succes van Subaru is het unieke boxermotorontwerp. Dit horizontaal geplaatste motorontwerp plaatst de cilinders zij aan zij, wat resulteert in een lager zwaartepunt en verbeterde stabiliteit. Minder trillingen en een soepelere werking dragen bij aan de uitstekende wegligging en handling waar Subaru om bekend staat. Een andere fabrikant die ditzelfde principe gebruikt en heeft groot gemaakt is Porsche.
Subaru heeft door de jaren heen meerdere mijlpalen bereikt in motorontwikkeling, waaronder het gebruik van het boxermotorontwerp sinds de jaren 60. De introductie van Symmetrical AWD in de jaren 70 en de turbomotoren in de jaren 80 versterkten Subaru's reputatie als producent van betrouwbare, capabele en plezierige voertuigen.
De populariteit van Subaru is ook te danken aan zijn betrouwbaarheid, veelzijdigheid en innovatieve technologieën. Het rally-erfgoed van Subaru heeft niet alleen autoliefhebbers gecharmeerd, maar ook een brede groep rijders die op zoek zijn naar betrouwbaarheid, prestaties en geavanceerde veiligheidsfun
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Subaru Impreza | Terug van weggeweest
De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?
De Subaru Impreza onderscheidt zich van andere middelgrote auto's met superieure rijeigenschappen en een rijke uitrusting. De 1.6 motor met CVT bak presteert matig en heeft een hoog verbruik.
Plus
- uitstekend weggedrag
- veel aandacht voor veiligheid (actief en passief)
- rijke standaarduitrusting
Min
- matige prestaties, hoog verbruik
- zeurderig geluid CVT
- kostbaar in aanschaf en gebruik
Conclusie
Na enkele jaren van afwezigheid is de Subaru Impreza terug op de Nederlandse markt. Of dat een aanwinst is, is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.
Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.