Bouwjaar | 02-05-2012 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 170.357 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 02-05-2012 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 170.357 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Synyco BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Leeuwarderweg 10 |
Postcode | 8801 BV |
Plaats | Franeker |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)517 - 392222 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.synyco.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2014 - jan 2015
Technische informatie
Vermogen brandstofmotor: 74 kW (101 PK)
Koppel: 142 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 45 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 10,4 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 448 x 175 x 151 cm
Wielbasis: 270 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.340 kg
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.805 kg
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 89 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
Brandstofverbruik in de stad: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,7 l/100km (1 op 27,0)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Garantie
Garantielabels: Autotrust garantie (6 maanden), BOVAG Garantie (6 maanden)
Deze keurige Toyota Prius 1.8 Hybrid is nieuw geleverd door Toyota Louwman te Hellevoetsluis. Het onderhoud is volgens schema uitgevoerd, de laatste grote servicebeurt was op kilometerstand 157.978, zie foto. Tijdens deze beurt zijn ook de schijven en blokken voor vervangen.
Voor deze derde generatie van de Prius is het hybride-principe niet veranderd, maar wel verfijnd. De nieuwe Prius is tegelijkertijd sterker en zuiniger geworden. Dat is bereikt door gewicht te besparen, de stroomlijn te verbeteren en waar mogelijk de efficiency te verhogen. De Toyota Prius heeft het groene-imago te danken aan de zogenaamde "hybride"-aandrijving. Een traditionele benzinemotor is vooral efficiënt bij een constante, hoge snelheid en op de lange afstand. Een elektromotor leent zich juist goed voor het afleggen van korte afstanden bij lage snelheid. Een hybride-auto combineert beide om in alle omstandigheden zo zuinig mogelijk te zijn. De benodigde stroom voor de elektromotor wordt opgewekt door de benzinemotor. Bovendien wordt energie die normaal gesproken verloren zou gaan bij remmen of uitrollen omgezet in elektriciteit. De Prius hoeft dus nooit te worden opgeladen aan het stopcontact.
Ook bij de productie wordt het milieu zo veel mogelijk ontzien. De accu's worden lokaal ingekocht in Japan (dat bespaart een reis rond de wereld). Het gebruikte kunststof is niet op oliebasis, maar is gemaakt van plantenresten. Druk de startknop in en er gebeurt ogenschijnlijk niets. Er klinkt geen motorgeluid, alleen een breed display onder de voorruit komt tot leven. Hierin verschijnen de snelheidsmeter, de verbruiksmeter en allerlei andere informatie over het hybride-systeem. De benzinemotor zal pas starten wanneer dat nodig is, wegrijden doet de Prius in volmaakte stilte op de elektromotor. De computer bepaalt wanneer welke aandrijving het beste kan worden gebruikt. Dit is echter te beïnvloeden met drie knoppen op de mi
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Toyota Prius | Prius in perspectief
Met de Prius wist Toyota een ware revolutie te ontketenen. De zogenaamde "hybride" is een half elektrische auto die stiller, sneller en zuiniger is dan een conventionele auto. Echter, inmiddels is de geheel elektrische auto doorgebroken en die gaat nog verder op al deze vlakken. Toch is de nieuwe Prius wederom een hybride. Waarom?
De 5e generatie van de Toyota Prius is niet langer revolutionair, maar wel mooier, sneller, stiller en nog zuiniger dan de vorige generaties. Technisch ingehaald door de elektrische auto.
Plus
- sterk, stil en zuinig
- geslaagde vormgeving
Min
- kan beschikbare energie niet automatisch over route verdelen
- duurder dan een elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Waarom is de nieuwe Toyota Prius wederom een hybride, terwijl deze "voorloper" (letterlijke vertaling) bekend staat om zijn innovatieve techniek? Inmiddels bieden vrijwel alle andere merken hybrides, dus dat is niets bijzonders meer. Bovendien is vrijwel iedere Toyota inmiddels een hybride en veel van die modellen zijn beter afgestemd op hun taak (stationcar, SUV, etc.). Bovendien: vergelijkbare elektrische auto's zijn inmiddels goedkoper dan deze Prius.
De nieuwe Toyota Prius moet daarom vanuit een ander perspectief worden bekeken. De Prius is gemaakt voor de wereldmarkt en alleen West Europa is echt klaar voor elektrisch rijden. Daarbuiten biedt een hybride nog altijd de best mogelijke combinatie van comfort, prestaties en verbruik. Om toch meerwaarde te bieden ten opzichte van de voorgaande generatie is de nieuwe Prius een plug-inhybride. Het gemak waarmee de Prius presteert, het zeer lage verbruik en de rust zorgen ervoor dat dit wel de ultieme hybride is. Misschien is de Prius niet langer revolutionair, deze vijfde generatie is wel de fijnste Prius tot nu toe.