Volkswagen Golf 1.1 50pk N NL Auto Topstaat

€ 15.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 09-06-1978
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 33.087 km
Deuren 3
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.096 cc
Vermogen 38 kW (52 pk)

Volkswagen Golf 1.1 50pk N NL Auto Topstaat


€ 15.000,-

Algemeen

Bouwjaar 09-06-1978
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 33.087 km
Deuren 3
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.096 cc
Vermogen 38 kW (52 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Autobedrijf P. Martens
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Riegshoogtendijk 150
Postcode 7913 TC
Plaats Hollandscheveld
Provincie Drenthe
Land Nederland
Telefoon +31 (0)528 - 361370 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.autobedrijfmartens.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Modelreeks: okt 1974 - dec 1981
Modelcode: I, Typ 17

Technische informatie
Koppel: 78 Nm
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Tankinhoud: 40 liter
Acceleratie (0-100): 15,8 s
Topsnelheid: 140 km/u
Ledig gewicht: 736 kg
Wielbasis: 240 cm

Interieur
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,5 l/100km (1 op 11,8)
Emissieklasse: Euro 0

Historie
Aantal eigenaren: 3

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Deze Volkswagen Golf 1 is werkelijk in top staat. De auto is in 1978 nieuw verkocht in Bunde, bij Nic. Nijsten (voormalig VW-dealer).
De auto is absoluut de moeite waard om te komen bekijken. Hij is ongerestaureerd en niet verprutst.
Wilt u vooraf bellen of mailen voor een afspraak? De auto staat niet opgeslagen bij onze bedrijfslocatie.

Eerste eigenaar: Eigenaar Particulier Van 09-06-1978 tot 25-01-2017
Tweede eigenaar (erfen): Eigenaar Particulier Van 25-01-2017 tot 11-11-2019
Derde eigenaar (G. Martens): Eigenaar Particulier Van 11-11-2019 tot en met heden

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel

De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?

Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel

De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.

Plus

  • sportief, speels en uitdagend
  • overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf

Min

  • fors verbruik
  • stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)

Conclusie

Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.

Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.

Deel deze advertentie