Volkswagen Golf GTI 16v
€ 22.950,-
Bouwjaar | 01-07-1988 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 70.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 102 kW (139 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-1988 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 70.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 102 kW (139 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Werk2 |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Schweitzerlaan 38 |
Postcode | 1187 JD |
Plaats | Amstelveen |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 29545911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.werk2.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Volkswagen Golf II GTI 16v uniek 70.000 km
Volkswagen Golf GTI 16v
- Kenteken: T-601-XT
- Merk: Volkswagen
- Model: Golf
- APK tot: 06-10-2025
- Tellerstand: 70000 KM
- Carrosserievorm: Hatchback
- Aantal deuren: 3
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1988
- Transmissie: Handgeschakeld Vijfbak
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Marsrot
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: antraciet
- Interieurnaam: GTI
- Motorinhoud: 1781 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 102 kW / 139pk
- Ledig gewicht: 860 kg
- Max. trekgewicht: 1200 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 88 - 95 per kwartaal
Exterieur
- Achterruitwisser
- Buitenspiegel rechts
- Centrale vergrendeling
- Getint glas
- Koplampreiniging
- Schuifdak
- Sportvelgen
- Warmtewerend glas
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar.
- Elektrische ramen voor
- Voorstoelen verwarmd
Met de Golf GTI MK2 die Volkswagen tussen 1984 en 1992 produceerde was je de bom. Het was de auto waarmee je naar de supermarkt reed om boodschappen te doen voordat je met piepende banden richting de Nürburgring vertrok voor een paar snelle rondjes. Het was de opvolger van de iconische MK1, en had de strakke lijnen van Herbert Schäfer, de beroemde rode grille-omranding, en die 'we-gaan-snel' dubbele koplampen die de GTI in een oogopslag herkenbaar maakten. Als je die in je achteruitkijkspiegel zag, wist je dat je moest opzouten.
Het begon in 1984 met een 1.8-liter 8-klepper die 112 pk produceerde. Daar kwam in 1985 de 1.8-liter 16V met 139 pk bij. Die motor gaf de GTI vleugels. Hij haalde een top van 208 km/u en accelereerde tot 100 km/u in zo'n 7,7 seconden. Voor een familiekoets was dat toen ongehoord, en hot-hatchliefhebbers stonden dan ook in de rij om er eentje te kopen. Over de verschillende speciale edities van de GTI MK2 zoals de GTI 16V G60 Edition met zijn supercharged 16-klepsmotor en de Rallye Golf kunnen we een aparte boom opzetten.
Dit exemplaar reed zijn rondjes in Zweden, vandaar ook de aanwezigheid van koplampsproeiers en stoelverwarming. De auto werd zeer frequent volgens schema onderhouden en verhuisde in 2023 naar zijn tweede, Nederlandse eigenaar. Het leuke aan deze Golf is zijn authenticiteit. De auto is meer dan dertig jaar oud maar er is nog steeds geen enkel deel aan gespoten. Natuurlijk - en helaas - tref je aan de carrosserie wel een kleine imperfectie hier en daar en die hadden wij natuurlijk gemakkelijk voor je kunnen laten verwijderen, maar dan hadden we hier een auto met enkele spuitdelen aangeboden voor minstens 2.000,- meer dan de auto nu al kost. Dan leek ons het middel ernstiger dan de kwaal. Kom het zelf beoordelen als je in de markt bent voor een serieuze Golf II GTI 16v. Je ziet wat je koopt en als je ons de opdracht geeft om het te laten wegwerken dan doen we dat tegen inkoop voor je, op de best mogelijke manier.
Werk2
Schweitzerlaan
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.