Volkswagen Golf GTI mark 2
€ 15.000,-
Bouwjaar | 28-01-1988 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 121.376 km |
Deuren | - |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-01-1988 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 121.376 km |
Deuren | - |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Bellinko Cars en Garage |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Briel 5 A |
Postcode | 9200 |
Plaats | Baasrode |
Land | België |
Telefoon | +32 (0)52 - 343444 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.bellinko.be |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
De Volkswagen Golf GTI uit 1988 is een legendarische auto die bekend staat om zijn sportieve prestaties en iconische ontwerp. Het is een van de meest geliefde hot hatches aller tijden en wordt nog steeds door veel autoliefhebbers gewaardeerd.
Onder de motorkap van de Golf GTI uit 1988 bevindt zich een krachtige 1.8-liter viercilinder motor. De auto heeft een topsnelheid van meer dan 200 km/u en kan in slechts 8 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. De Golf GTI uit 1988 was ook uitgerust met een sportonderstel en een verbeterd remsysteem, waardoor het een van de beste sturende auto's in zijn klasse was.
Het ontwerp van de Golf GTI uit 1988 is nog steeds relevant en tijdloos. Het heeft een kenmerkende rode streep die over de grille loopt en de GTI-badge op de achterklep. Het interieur van de auto is voorzien van sportstoelen, een sportstuur en rode accenten, wat het sportieve karakter van de auto benadrukt.
Als je een Volkswagen Golf GTI uit 1988 bezit, kun je trots zijn op het bezitten van een van de meest iconische en begeerde hot hatches aller tijden. Het is een auto die blijft imponeren en bewondering oogst, zelfs na meer dan 30 jaar sinds de productie.
Deze wagen wordt keuringsvrij verkocht met keuringsverslag op 80 controlepunten + carpass (gewaarborgde kilometerstand).
U ontvangt van ons het roze formulier 'aanvraag tot inschrijving' of wij handelen dit rechtstreeks af met uw verzekering.
Op al onze auto's is na samenspraak inruil mogelijk, ongeacht leeftijd en km's.
Bezoek zeker onze toonzaal te Dendermonde.
Wij hebben een eigen werkplaats voor na-service (onderhoud, herstellingen, banden, carosserie, airco...)
Voor verdere inlichtingen kunt u terecht op 052/34 34 44
https://public.car-pass.be/vhr/96c8623e-3144-4099-91b3-34b30eac3728
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.