Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 TRENDLINE 16V DOHC UNIEK
€ 3.950,-
Bouwjaar | 14-04-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 238.098 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 14-04-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 238.098 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto de Jong |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Smidsdijk 12 |
Postcode | 3945 LB |
Plaats | Cothen |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)343 - 552055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | 06212455727 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modelreeks: apr 1998 - okt 2000
Modelcode: III, 1E
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 16,0 s
Topsnelheid: 163 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 418 x 168 x 141 cm
Wielbasis: 248 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.130 kg
Laadvermogen: 450 kg
GVW: 1.580 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 185 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zeer aparte Golf Cabriolet !! Deze Golf is voorzien van een professioneel ingebouwde 16V DOHC motor inclusief versnellingsbak. Spaghetti 4 in 1 uitlaatspruitstuk, RVS-uitlaat, schroefset rondom, schijfremmen voor en achter inclusief ABS, Angle-eyes koplampen. Kortom, iets aparts!! Auto verkeerd in zeer goede staat, cabrioletkap is zeer netjes en onbeschadigd. De rijklaarprijs is EUR 3950,=.
= Bedrijfsinformatie =
Al onze prijzen zijn rijklaar-prijzen tenzij anders vermeld. Diverse onderhouds- en garantie pakketten beschikbaar. LET OP !! Smidsdijk 12, Cothen is mijn privéadres. Graag even een belletje voor de locatie van de auto van uw keuze! Informatie over de auto geven wij het liefst telefonisch, e-mails worden niet dagelijks gelezen. Dus, graag even bellen met 06-21245527 of 0343-552055. Met vriendelijke groet, Leen de Jong.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.