Volkswagen Golf 1.6 GTI
€ 25.000,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 22-04-1981 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.232 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 22-04-1981 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.232 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gooische Wielen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 26-B |
Postcode | 1411 AT |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2400420 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gooischewielen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,8 l/100km (1 op 11,4)
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 3
Motorrijtuigenbelasting: geen
In nieuwstaat verkerende Volkswagen Golf I GTI
Origineel Nederlands en zowel optisch- als technisch geheel gerestaureerd
Gooische Wielen is een jong dynamisch bedrijf gestart in 2008. Na jaren het business to business principe gevolgd te hebben zijn we begonnen met importeren van jonge gebruikte auto's voor de merkdealers.
Door mond tot mond reclame kwamen eerst bekenden en later steeds meer particulieren met de vraag of we het ook voor hun konden regelen.. Met veel plezier zijn we dat gaan doen waardoor we al snel uit ons jasje groeiden. Een logische stap volgde.
In februari 2014 hebben we een nieuwe showroom geopend aan de Energiestraat in Naarden.
Hier proberen we vaste voorraad van ongeveer 60 auto's te houden.
Ook hebben we hier alle ruimte om samen met u uw auto op maat te zoeken. We kunnen kijken zowel in het binnenland als het buitenland. We rekenen met een open calculatie en met All-Inn prijzen..
Kom vrijblijvend langs of maak een afspraak voor meer informatie.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.