Volkswagen Golf Golf 8
€ 19.860,-
Bouwjaar | 13-01-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 29.223 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.000 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 13-01-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 29.223 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.000 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Patrick Dierckx bv |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Geelseweg 70 |
Postcode | 2250 |
Plaats | Olen |
Land | België |
GSM | +32 (0)475 - 374548 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autosdierckx.be |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Omschrijving: bevestiging kinderzitje voor systeem I-Size 2 x top tether en bevestiging kinderzitje voor bijrijderszijde Achterbankzitting ongedeeld, rugleuning gedeeld neerklapbaar, met middenarmrteun Centrale vergrendeling "Keyless-Co" Zelfdimmende veiligheidsbinnenspiegel Airbag voor bestuurder en bijrijder, met uitschakelbare bijrijdersairbag Middenarmsteun voor Buitenspiegelhuis en diverse aanbouwdelen in carrosseriekleur Lane assist Lederen versnellingshendelknop Buitenspiegels met geheugenfunctie, elektrisch verstelbaar, apart verwarmbaar Eletrische extra luchtverwarming Parkeerhulp voor en achter Ohne Lichtassistent Led-koplampen, richtingsaanwijzer met gloeilamp Front assist met waarschuwen en remmen voor voertuigen, voetgangers en fietsers Ruitenwisserintervalschakeling met licht-/regensensor Automatische afstandregeling (met follow to stop) en snelheidsbegrenzer Led-achterlichten Dagrijverlichting met hulprijverlichting en coming-home-functie (automatisch) Verwarmde ruitensproeiers voor Lichtmetalen velgen 7J x 16 6-versnellings schakelbak Radio Composition Colour (5MIB3 8,25" touchscreen) 5-deurs Lande keeping system Lane Assist Adaptive Cruise Control ACC stop &go Lights & Vision package Comfortstoelen voor Chrome package Extern, usb type-C bus en laadbus(sen) Winter package Preparation for We Connect and We Connect Plus
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.