Volkswagen Golf 1 G60 224pk Uniek Gerestaureerd Jeugdsentiment Collectorsitem
n.o.t.k.
Bouwjaar | 18-10-1983 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 218.121 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 164 kW (223 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-10-1983 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 218.121 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 164 kW (223 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Germanydealer.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Kuinder 21 |
Postcode | 8444 DC |
Plaats | Heerenveen |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)513 - 636533 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.germanydealer.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Modelreeks: sep 1983 - jul 1987
Modelcode: II, 1G
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Ledig gewicht: 875 kg
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
In schitterende staat verkerende Golf 1 G60 met 224pk. De carrosserie heeft 218.000km. De motor G-lader en 5-bak zijn gereviseerd. De bodem van de auto en bijna alle onderdelen zijn nieuw of in nieuwstaat. Bijzonder smaakvol en netjes opgebouwd. Dit is een unieke kans op een fantastische jongensdroom die alleen maar mooier wordt, en stijgt in waarde!
= Bedrijfsinformatie =
Kijk op onze website GermanyDealer.nl voor de uitgebreide fotoreportage. Bent u nieuwsgierig geworden naar ons bedrijf? Volg ons op Facebook! Zo heeft u exclusief de primeur en de kans de auto te kopen voor deze online gaat. Iedereen die een auto gaat kopen wil de zekerheid dat dit tegen de scherpste prijs is! Wij garanderen deze zekerheid met de GermanyDealer.nl werkwijze: 1. Onze prijzen zijn rijklaar inclusief garantie en volledig detailen/poetsen. 2. Al onze auto's zijn dealer onderhouden (uitgezonderd sommige inruilauto's) De volledige onderhoudshistorie is altijd aanwezig 3. De kilometerstand is gegarandeerd d.m.v. de onderhoudsboekjes en de Nationale Auto Pas (N.A.P.) 4. Professioneel advies door meer dan 30 jaar ervaring in het autovak. 5. Behulpzame, geduldige en vriendelijke Friese verkopers. 6. Bij ons vindt u altijd de meest populaire, courante en complete uitvoeringen/modellen! 7. Specialist op gebied van Audi, BMW, Mini, Porsche en Volkswagen. 8. Mocht u na de aflevering niet tevreden zijn dan staan wij graag klaar om u opnieuw van dienst te zijn! Kom dus snel langs voor de auto van uw dromen, koffie staat klaar, graag tot ziens bij GermanyDealer.nl De Kuinder 21, Heerenveen, tel 0513-636533. Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is GermanyDealer niet aansprakelijk voor verkeerde opties of fouten in de advertentie. Ontdekt u toch een fout? Meld het ons!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.