Bouwjaar | 02-08-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 36.780 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
€ 10.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 02-08-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 36.780 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jac & Co BV New Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Aalbos 4 |
Postcode | 1721 PL |
Plaats | Broek op Langedijk |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 30399639 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.jacco.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,9 s
Topsnelheid: 190 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 426 x 171 x 132 cm
Wielbasis: 250 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 997 kg
Laadvermogen: 443 kg
GVW: 1.440 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 498 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 102 - € 115 per kwartaal
In deze staat kom je ze bijna niet meer tegen. Gekocht van de zoon van de 1e eigenaar die er eigenlijk maar weinig van genoten heeft. Slechts 36.000 km heeft hij ermee gereden rondom het prachtige Lago di Como. Natuurlijk heeft hij wel een airco besteld en die kwam zeer goed van pas toen we de auto mid-zomer over de weg terug naar huis hebben gereden met meer dan 30 graden buitentemperatuur. Maar heerlijk koud binnen in! De auto rijdt gewoonweg als een nieuwe en alles ziet er ook zo uit.
Het is een late versie uit de 2e serie, die voorzien is van de 2.0 liter motor. Slechts 10pk minder dan de turbo, maar wel veel bedrijfszekerder en zuiniger. Voorzien van vele gemakken zoals centrale deurvergrendeling, 2x elektrische ramen en spiegels, uitgebreide boardcomputer, stuurbekrachtiging, en die heerlijke luxe kantelbare Volvo zetels.
Van deze laatste serie zijn er niet zoveel "echte" onverprutste meer op de markt, dus als u ooit de beste in uw bezit wilt hebben, dan moet u nu toeslaan!
= Bedrijfsinformatie =
Belt u even voor bezichtiging van een gewenste auto.
Heeft u een auto in te ruilen, belt u dan even om de mogelijkheden te bespreken.
Uiteraard mag u ons ook mailen met daarin duidelijke foto's, kentekennummer, kilometerstand en beschrijving.
Let wel, wij ontvangen dagelijks veel mail dus een belletje heeft de voorkeur.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volvo 480 | Merkwaardig?
Een Porsche is de kroon op jaren lang hard werken. Het is de verwezenlijking van menig jongensdroom. Een Porsche is een exclusieve auto om iedere dag opnieuw van te genieten. Maar als dat nog niet exclusief genoeg is, kan iedere Porsche naar wens van de koper worden aangepast. Om te laten zien hoe ver dit gaat, bracht Porsche enkele zeer exclusieve uitvoeringen mee naar Nederland.
De 480 is de compacte, eigenzinnige Volvo. Het ontwerp is vooruitstrevend en origineel, maar de uitvoering laat te wensen over. Desonanks een klassieker van de toekomst.
Plus
- geslaagde vormgeving
- prettig weggedrag
- innovatieve techniek
Min
- twijfelachtige betrouwbaarheid
- forse prijs
- veel motorgeluiden
Conclusie
De Volvo 480 is anders dan andere Volvo's. Het is niet alleen het voordeligste model, maar ook het meest eigenwijze. Een proefrit geeft echter het gevoel dat de auto te innovatief is of te vroeg op de markt is gebracht. Het ontwerp deugt in alle opzichten, maar de invulling ervan laat te wensen over. De 480 biedt niet dezelfde kwaliteit als de andere Volvo's, ook niet als rekening wordt gehouden met de prijs.
Tegelijkertijd weet de 480 met de eigenzinnigheid en de rijke uitrusting als geen ander te charmeren. Daarom wil menigeen de kinderziekten en kleine ongemakken zo snel mogelijk vergeten. Maar omdat de auto zelfs tijdens de proefrit al gebreken vertoonde, is het eindoordeel helaas: wel merkwaardig, maar het merk Volvo eigenlijk niet waardig.